וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בכווית: נשים נבחרו לפרלמנט

ניר יהב, כתבנו לעניני ערבים

17.5.2009 / 11:08

48 שנה אחרי הקמתה, בחרה מדינת המפרץ ארבע נשים לאסיפה הלאומית. "הבחירה מוכיחה כי אין דבר שהוא בלתי אפשרי"

היסטוריה בכווית: לראשונה בתולדות המדינה נבחרו נשים לכהן בפרלמנט. לפי התוצאות הרשמיות של הבחירות, שפורסמו הבוקר (ראשון), נבחרו ארבע נשים, אחת מהן היא אסיל אל-עוודי, 40, שאמרה בתגובה, כי מדובר ב"ניצחון לאישה הכוויתית ולדמוקרטיה הכוויתית". תוצאות הבחירות מהוות מהלומה לאיסכמיים שבמשך זמן רב היוו את הרוב בפרלמנט.

אל-עוודי, שלמדה בעבר באוניברסיטת טקסס בארה"ב וכיום לומדת פילוסופיה פוליטית באוניברסיטת כווית, אמרה עוד, כי בחירת נשים לפרלמנט היא "צעד ענק קדימה". אל-עוודי זכתה במקום השני מתוך עשרה בבחירות למחוז שבו התמודדה. אישה אחרת, ד"ר רולא דשתי, זכתה במקום השביעי.

שיעור הנשים שמשתפפות בבחירות בכווית עומד על כ-3.54%. מאז שקיבלו את זכות ההצבעה ב-2005 הצביעו הנשים בכווית פעמיים: בבחירות ב-2006 וב-2008. ב-2005 אף מונתה מעסומה מובארק לשרה הראשונה בתולדות כווית. הבוקר היא התייחסה לתוצאות הבחירות באומרה, כי "הבחירה מוכיחה כי אין דבר שהוא בלתי אפשרי. זהו ניצחון לכוויתים שמוכיח כי הם רוצים בשינוי".

אמיר כווית, השייח' סבאח א-אחמד א-סבאח, הכריז על קיומן של הבחירות לפני כחודשיים לאחר שפיזר את הפרלמנט על רקע מחלוקות חריפות בין הממשלה למחוקקים. זוהי הפעם השנייה השנה שבה נערכות בחירות לפרלמנט במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • כווית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully