וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתימת פיות? הפגינו נגד אובמה ונעצרו

עידן דורנר

17.5.2009 / 11:01

המשטרה עצרה 19 אנשים, שהפגינו נגד כוונת נשיא ארה"ב לנאום ולקבל תואר כבוד מאוניברסיטת נוטרדאם הקתולית-שמרנית

19 מפגינים נעצרו אתמול (שבת) בארצות הברית, לאחר שהפגינו בקמפוס של אוניברסיטת נוטרדאם באינדיאנה, במחאה על כוונתו של הנשיא ברק אובמה לנאום בטקס חלוקת התארים של המוסד. לטענת דובר משטרת נוטרדאם, המפגינים שנעצרו אינם סטודנטים, והם נעצרו על השגת גבול לאחר שנכנסו לשטח הקמפוס, הנחשב לשטח פרטי.

כוונתו של אובמה לנאום בטקס הציתה סערה באוניברסיטה הקתולית, הנחשבת לשמרנית, בשל תמיכתו של הנשיא בהפלות ובמימון מחקר מדעי בתאי גזע עובריים, העומדים בניגוד לעמדתה של האוניברסיטה. המפגינים מחו גם על כוונת המוסד להעניק לאובמה תואר של כבוד.

נשיא הליגה הקתולית ביל דונהיו אמר, כי "אין לי בעיה עם הנאום שלו ומוערבותו בטקס, אבל יש לי בעיה עם הכוונה לתת לו את הכבוד הזה". חלק מהמוחים החליטו להחרים את הטקס, בהם גם הבישוף הקתולי של סאות' בנד הסמוכה. בהצהרה שפירסם נאמר, כי "הנשיא אובמה הביע לאחרונה תמיכה, וכעת הוא אף הפך זאת למדיניות שלו, בהחלטה לפגוע בקדושת האדם".

נשיא האוניברסיטה ג'ון ג'נקינס הסביר, כי ההזמנה לאובמה לא בהכרח אומרת שהאוניברסיטה מסכימה לדעותיו. מהבית הלבן נמסר בתגובה, כי לכבוד הוא לנשיא לנאום באוניברסיטה ומברך על חילופי הרעיונות בנושאים השנויים במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully