וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן מתבקש להיכנס למרחב המוגן

עידן דורנר

17.5.2009 / 10:01

פקיסטן הודיעה כי בכוונתה להרחיב את המתקפה נגד הטליבן אל האזור בו, לפי החשד, מסתתרים מנהיג אל קאעדה והאחראי לחיסול בוטו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פקיסטן מתכוונת להרחיב את המתקפה על מעוזי הטליבן במדינה, מעבר לעמק סוואט, ותחל לפעול גם במעוזי השבטים המורדים בגבול אפגניסטן, שם על פי החשד מסתתר מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן. כך דיווח היום (ראשון) העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".

"ניכנס לווזריסטן ןלאזורים נוספים עם כוחות צבא. סוואט היה רק ההתחלה. יש לנו מלחמה רחבה יותר לנהל", אמר הנשיא אסיף עלי זרדרי. לדבריו, פקיסטן תזדקק למליארדי דולרים בסיוע צבאי ולעזרה לכ-1.7 מיליון פליטים, תנועת האנשים הגדולה ביותר מאז שהמדינה התפצלה מהודו. כדי להילחם בחמושים הצבא הפקיסטני קיבל לראשונה אימונים צבאיים מכוחות אמריקאיים ובריטיים המוצבים במדינה.

זרדרי הוסיף, כי "אנחנו צריכים לשפר את יכולותינו, ואנו זקוקים ליותר תמיכה. אנחנו צריכים הרבה יותר ממליארד הדולר שאנו מקבלים כיום כסיוע צבאי. זה כלום. יש לנו 150 אלף חיילים באזור השבטים המורדים". הצבא הפקיסטני מאומן ללחימה קונבנציונלית מול היריבה הגדולה הודו, אך החשש הוא כי כוחותיו אינם מיומנים מספיק ללחימת גרילה. הצבא מתכנן לפתוח חזית בווזריסטן, בה מסתתר בייטולא מחסוד, שעמד מאחורי חיסולה של אשתו של זרדרי, ראש הממשלה לשעבר בנזיר בוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully