וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע האחרון של דנקנר בתפקיד?

שרון שפורר

17.5.2009 / 8:42

אם לא תושג הסכמה של הרגע האחרון - צפוי בנק ישראל לקיים הליך הדחה ליו"ר הפועלים השבוע. דנקנר יוכל לעתור לבג"צ

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, מעוניין לסיים השבוע את סאגת ההדחה של יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר. פישר מעדיף כי הפרישה תהיה מוסכמת ומכובדת, אך הבנק המרכזי נערך לאפשרות שהתרחיש לא יתממש, ובמקרה זה ייצא מכתב הדחה לדנקנר. לאחר שיגור מכתב ההדחה, תישמר לדנקנר הזכות לשימוע אצל המפקח על הבנקים ואצל הנגיד, או לעתור לבג"ץ.

בתוך כך, נודע כי בנק הפועלים הציע לבנק ישראל שלושה מועמדים לתפקיד סגן יו"ר הבנק. בין המועמדים - יו"ר ישראכרט אירית איזקסון, שהיתה אמורה להתמנות בעבר לתפקיד סגנית יו"ר הבנק אך מינויה נפסל על רקע כשלים שמצא בנק ישראל בהליך המינוי. בקבוצת אריסון מכחישים כי הקבוצה מחפשת מועמדים להחלפת היו"ר דנקנר. עם זאת, ייתכן כי מינוי סגן לדנקנר הוא צעד שנועד להכין את החלפתו בהמשך. כפי שפורסם באחרונה ב-TheMarker, בקבוצת אריסון בחנו שלושה מועמדים לתפקיד יו"ר הבנק: שר האוצר לשעבר אברהם שוחט, יו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן אברהם ביגר, ואיזקסון.

בשבוע שעבר נערכה פגישה סודית בין נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לדנקנר, בבנק ישראל בירושלים. הפגישה היתה הראשונה של השניים מאז פרץ המשבר בין בנק ישראל לבנק הפועלים, לפני יותר מחודש וחצי. בבנק ישראל החלו בשבוע האחרון להיערך לפתיחה בהליך הדחה של דנקנר.

במקביל למערכה בין פישר לבעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון בנוגע להדחתו של דנקנר, מתנהלת מערכה נוספת - בין המפקח על הבנקים רוני חזקיהו לבין דירקטוריון הפועלים בראשות דנקנר.

חזקיהו מתח ביקורת חריפה על הדירקטוריון, וטען כי האחרון לא מילא את תפקידו בחוק כאשר לא דן בחילוקי הדעות עם דנקנר שהביאו את מנכ"ל הבנק לשעבר, צבי זיו, להתפטר - וכאשר החליט במהירות על מינויו של ציון קינן תחת זיו. חזקיהו דרש מהדירקטוריון לערוך דיון בעניין, וכן להקים ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל - ובכך לבטל את מינויו של קינן.

ועדת איתור אמיתית או ועדת קש?

ביום חמישי דיווח בנק הפועלים כי הדירקטוריון השיב לחזקיהו כי הוא מסכים להקמת ועדת איתור, אך בהרכב שונה מזה שדרש חזקיהו. חזקיהו דרש מהבנק כי בוועדת האיתור יהיו לפחות שלושה דירקטורים חיצוניים (דח"צים) שאינם נציגים של בעלת השליטה.

לעומת זאת, הדירקטוריון הציע כי ועדת האיתור תורכב מחמישה דירקטורים, שלושה מהם נציגים של אריסון: אפרת פלד, מנכ"לית קבוצת אריסון; פנינה דבורין, לשעבר פרקליטתו של עופר גלזר, בעלה לשעבר של אריסון; ומשה קורן, גם הוא דירקטור מטעם אריסון. המשמעות היא כי לאריסון יהיה רוב בוועדת האיתור.

ואולם בנוסף להצעתו זו, ביקש הדירקטוריון מסלול עוקף ועדת איתור, שבו גם שלושה דירקטורים (דח"צים או אחרים) יוכלו להציע לדירקטוריון מועמדים לתפקיד המנכ"ל. בבנק ישראל עוד בוחנים את ההצעה של בנק הפועלים, ועדיין לא גיבשו עמדה לגבי הרכב הוועדה. בפיקוח מתכוונים לוודא שועדת האיתור תעלה מועמדים אמיתיים ולא מועמדי קש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully