וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה זכתה באירוויזיון, ישראל מקום 16

עינב שיף

17.5.2009 / 1:00

אחינועם ניני ומירה עוואד זכו ב- 53 נקודות בלבד ודורגו במקום ה-16 מתוך 25 המדינות שעלו לגמר. נורבגיה זכתה בהפרש עצום. עוואד לוואלה! תרבות: "היינו רוצות להגיע למקום גבוה יותר"

AP

(באדיבות הערוץ הראשון, עריכה: ענת ברק)

נורבגיה היא המנצחת הגדולה של האירוויזיון במוסקבה, ו"עינייך", השיר של אחינועם ניני ומירה עוואד הגיע למקום ה- 16 בלבד. השיר דורג עם 53 נקודות מעל מדינות כמלטה וספרד. אף מדינה לא העניקה לישראל את ה"דוז פואה" הנכסף, והמדינות שתרמו את מספר הרב ביותר של הנקודות לישראל היו צרפת, עם 10 נקודות, בוסניה-הרצוגובוניה ובלגיה עם 8 נקודות ואנדורה עם 7 נקודות. מדינות נוספות שהצביעו עבור ישראל היו צ'כיה, מונטנגרו, שוויץ, סלובקיה, אוקראינה ואסטוניה.

"היינו רוצות להגיע למקום גבוה יותר אבל אנחנו לא", אמרה עוואד לוואלה! תרבות בשיחה ממוסקבה. "הביצוע, לדעתי, היה סבבה לגמרי, אבל אני לא יודעת מה להגיד. זו הייתה חוויה מוטרפת לחלוטין, אנשים שואלים אותי אם הייתי מוכנה לעבור את זה שוב ואני עונה שאם אני אשתכר מספיק, אני אולי אסכים לעשות את זה שוב".

"המיקום לא שבר אותי או העציב אותי", הוסיפה עוואד. "זה שבכלל עלינו לגמר זה מדהים, כל המשתתפים באו אליי ואמרו לי שהשיר שלנו מדהים ושהיינו צריכות להגיע גבוה יותר אבל זה כנראה לא קשור. אנחנו ממשיכות מכאן להופעות באיטליה, כך שהחיים ממשיכים מיד ואין לנו זמן לנשום. אולי כשנחזור הכל ינחת עלינו".

ישראל, באמצעות עופר נחשון, העניקה את 12 הנקודות שלה לשיר הזוכה בתחרות, "Fairytale" של נציג נורבגיה, אלכסנדר ריבק. השיר הגיע למקום הראשון עם 387 נקודות, בהפרש עצום מעל המקום השני, אליו הגיעה איסלנד עם 218 נקודות. למקום השלישי הגיעה אזרביג'אן עם 207 נקודות. התחרות צפויה להתקיים בשנה הבאה באוסלו, בירת נורבגיה, אם לא יהיו הפתעות.

סוף המסע

ניני ועוואד הגיעו לגמר לאחר שצלחו את שלב חצי הגמר, כחלק מ-10 המדינות שעלו שלב במקצה הראשון של התחרות. השתיים התגברו על מספר כשלים טכניים שליוו את הביצוע, עליהם סיפרו לאחר שלב חצי הגמר. יממה לאחר מכן נחתה אחינועם ניני לביקור בזק בישראל וסיפרה על חוויותיה מהתחרות. "היינו פשוט גיבורות", סיפרה אז ניני, "התגברנו על הרבה קשיים".

בכך מגיע לסיומו המסע של הנציג הישראלי ה-33 לאירוויזיון. המסע החל עם היבחרן של ניני ועוואד על ידי וועדה של רשות השידור. השתיים הציגו ארבעה שירים ומתוכן נבחר "עינייך", ששמו באנגלית הוא "There Must Be Another Way". השיר הושר בשפות העברית, האנגלית והערבית והיה הראשון ששילב בתוכו את שלוש השפות. הבחירה בניני ועוואד עוררה סערה ציבורית, כשגורמים בציבור הערבי-ישראלי דרשו מעוואד לא לייצג את ישראל בתחרות ואף זעמו על הציוות עם ניני, שתקפה את תנועת החמאס במאמר שפרסמה בזמן מבצע "עופרת יצוקה". מאידך, גם הצד היהודי לא שבע נחת מהבחירה במירה עוואד כנציגת ישראל לתחרות וחבר הכנסת מיכאל בן ארי אף ביקש לשקול את השתתפותה של עוואד בתחרות, לאור התבטאויותיה בעבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully