וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדי העבודה לנתניהו: "אמץ פתרון 2 המדינות"

פנחס וולף

16.5.2009 / 23:08

הח"כים כבל, פרץ, פינס ותמיר, שלחו לרה"מ מכתב לקראת נסיעתו לארה"ב ודחקו בו לתמוך בפיתרון שתי המדינות. "אל תנסה למכור לאובמה, רעיונות שאין להם תוחלת"

מורדי מפלגת העבודה, הח"כים איתן כבל, עמיר פרץ, אופיר פינס ויולי תמיר, הגישו אמש (שבת) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת צאתו הלילה לארצות הברית לביקור רשמי, ולקראת פגישתו עם הנשיא ברק אובמה. בפנייתם קראו הח"כים לנתניהו לעשות "חשבון נפש" טרם היכנסו לבית הלבן, על מנת שלא להגיע למצב בו "החלום הציוני ייכשל".

חברי הכנסת הבהירו במכתבם לנתניהו את חשיבות פגישתו עם אובמה, וכתבו: "אתה הולך לקראת פגישה מכרעת שתשפיע עמוקות על התהליכים המדיניים והביטחוניים באזורנו. אסור לך להשלות את עצמך, ואת העם בישראל, כי יש בכוחך להתחמק מתהליך המוביל לפתרון קבע המבוסס על שתי מדינות לשני עמים".

הם המשיכו וציינו כי "משא ומתן מדיני, אין בו מקום ל'עיזים' שמוציאים ברגע האחרון. אל תנסה למכור לנו, או לברק אובמה, רעיונות שאין להם תוחלת. תהליך כלכלי אינו תחליף להסדר מדיני, אין התקדמות באזורנו ללא הפסקת הבניה בהתנחלויות והורדת המאחזים הבלתי חוקיים, אין פתרון ללא פשרה טריטוריאלית מוסכמת וכואבת, אין פתרון ללא מדינה פלסטינית, ואין שקט באזורנו ללא הסדר עם סוריה".

חברי הכנסת הזהירו את נתניהו מפני "בזבוז זמן" וכתבו: "אתה יכול היום להחליט 'לבזבז' זמן, להקים ועדות ולכנס ועידות ולקוות כי לא יתרחש דבר. את המחיר תשלם מדינת ישראל. הסיכוי להגן על החלום הציוני הולך ונמוג ככל שהסדר הקבע מתרחק. זה יכול להתרחש בזמן כהונתך ועליך תהייה האחריות לכישלון חלום בן אלפיים שנה".

לבסוף, חתמו חברי העבודה והקואליציה של נתניהו את דבריהם באומרם כי "למדינת ישראל אין זמן למנהיג פוליטי נוסף הלומד על בשרינו את אשר אנחנו, והעולם כולו, יודעים מזמן – פתרון הסכסוך יעשה רק על בסיס של שתי מדיניות לשני עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully