וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל בראדעי: "מתקפה נגד אירן - טירוף מוחלט"

16.5.2009 / 15:40

לדברי ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מתקפה נגד המדינה האיסלמית תצית אש באזור כולו ותעודד את האירנים לבנות פצצת אטום

"יהיה זה טירוף מוחלט לתקוף את אירן. זה יהפוך את האזור כולו לכדור אש ויגרום לאירנים להתחיל לבנות פצצת אטום. הם גם יוכלו לסמוך על תמיכת כל העולם המוסלמי". כך אמר מוחמד אל-בראדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ביחס לאפשרות שישראל תתקוף את המדינה האיסלמית.

בראיון לשבועון הגרמני "דר שפיגל", שהתפרסם היום (שבת), קרא אל בראדעי לאירן להיענות להצעת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקיים מו"מ על תכנית הגרעין. "אני מייעץ לעמיתיי האירניים: תפסו את היד שאובמה מושיט לעברכם", אמר.

"אני חושב שהקפאה תמורת הקפאה", הסביר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, "הוא הצעד המציאותי הבא. האירנים לא יקימו יותר צנטריפוגות. והמערב יוותר על הטלת סנקציות נוספות. במהלך התקופה הזו יתנהל מו"מ אינטנסיבי".

מוקדם יותר השבוע אמר אל-בראדעי, כי ניתן יהיה למנוע התחמשות של מדינות נוספות בנשק גרעיני רק אם המדינות החזקות המחזיקות בו ינקטו בצעדים משמעותיים לפירוקו. "הסיכון להפצה מוגברת של נשק גרעיני חמור במיוחד במזרח התיכון. האזור עלול להפוך לפצצה מתקתקת", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully