וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ: "אסד משקר ולא רוצה שלום"

רמי שני

16.5.2009 / 13:01

בתגובה לדברי נשיא סוריה, לפיהם ישראל אינה פרטנר לשלום, אמר דני אילון כי "אסד מעוניין רק בתהליך שלום" ולא מוכן לשלם את המחיר הדרוש להסכם

סגן שר החוץ, דני אילון (ישראל ביתנו), הגיב היום בחריפות על דברי נשיא סוריה בשאר אסד, לפיהם אין למדינתו פרטנר לשלום. באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר אילון, כי אסד "משקר" ו"אינו מעוניין בשלום, אלא בתהליך שלום". לדבריו, "אסד מודע כי עבור שלום הוא יצטרך לשלם בפתיחת משטרו למערב, והדבר יכול להפילו, בעוד התהליך שלום אסד מעוניין להוציא את מדינתו מהבידוד הבנלאומי".

באשר לביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית, אמר אילון, כי "הברית בינינו לאמריקאים היא טבעית ויש לנו אינטרסים גלובליים משותפים, כמו עצירת הגרעין העולמי באירן ופקיסטן". הוא הוסיף, כי אין הוא סבור, שישראל תצא לפעולה באירן ללא תיאום עם ארה"ב, "אך גם אנו מצפים לתיאום מלא של האמריקאים איתנו".

נשיא סוריה אסד אמר אתמול בתום פגישה עם עמיתו הטורקי עבדאללה גול, כי "אנחנו לא יכולים לדבר על מועד לחידוש השיחות, כי אין לנו פרטנר". הוא הוסיף, ש"כשהפרטנר יהיה מוכן, נקבע תאריך להתחיל המשא ומתן לשלום". לדבריו, "השלום הוא החלטה אסטרטגית. אנחנו הולכים להמשיך את הדיאלוג שלנו עם טורקיה בנוגע לשלום. נוכל לדבר על זה גם עם מדינות אחרות, כמו ארצות הברית, משום שהתמיכה בתהליך היא דבר חשוב, לנו ולטורקיה".

גול מצדו הפציר בישראל לעבוד לקראת חידוש שיחות השלום עם סוריה ואמר כי אנקרה מוכנה להמשיך לתווך בין שני הצדדים. "ישראל צריכה להראות באופן ברור שהיא פרטנר. שמענו את סוריה אומרת שהיא מוכנה לחדש את שיחות השלום בנקודה בה הופסקו עם ממשלת ישראל הקודמת. אנחנו בטורקיה מוכנים גם", הוסיף גול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully