וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה שבוע שלילי

שמואל שוסטר

15.5.2009 / 23:29

לאחר תשעה שבועות חיוביים וול סטריט שבה למגמה השלילית: דאו ג'ונס סגר בירידה שבועית של 3.6%, נאסד"ק נחלש השבוע ב-3.4%

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בירידות. רצף העליות בן 10 השבועות בנאסד"ק נשבר, והמדדים סיימו את השבוע במאזן שלילי. חשש המשקיעים, שהעליות בחודשים האחרונים לא היו מבוססות על שיפור אמיתי בכלכלה, הכריע את השווקים לבסוף, והכביד על המסחר במהלך השבוע.

דאו ג’ונס ירד ב-0.7% לרמה של 8,268 נקודות ונחלש ב-3.6% בסיכום שבועי. מדד S&P 500 איבד 1.1% לרמה של 882 נקודות וסיכם את השבוע עם ירידה של 5%. נאסד"ק נחלש ב-0.5% לרמה של 1,680 נקודות ונחלש ב-3.4% השבוע. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.016% לרמה של 3.12%.

בזירת המקרו: מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש אפריל, אך רשם את הירידה השנתית החדה ביותר שלו מזה 54 שנים בעקבות נפילה במחירי האנרגיה והמזון. ללא מחירי המזון והדלק, עלו המחירים ב-0.3%, מעל תחזיות הכלכלנים, בעקבות זינוק של 9.3% במחירי הטבק. לא כולל מחירי הטבק ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.1%.

סקר כלכלנים שערך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" צופה כי כלכלת ארה"ב עתידה לצאת מהמיתון בסתיו, אולם התאוששות מלאה של הכלכלה תדרוש שנים. 52 הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים בממוצע כי המיתון יסתיים בסוף חודש אוגוסט, וכי התוצר המקומי הגולמי (GDP) ירשום ברבעון הנוכחי צמיחה שלילית של 1.4% במונחים שנתיים, לעומת נפילה של 6.1% ברבעון הראשון של השנה.

חזרה לצמיחה חיובית?

הכלכלנים צופים חזרה לצמיחה חיובית נמוכה ברבעון השלישי של השנה, וצמיחה בשיעור שנתי של יותר מ-2% במחצית הראשונה של שנת 2010. עם זאת, כמעט מחצית מהכלכלנים העריכו כי יחלפו שלוש עד ארבע שנים בטרם תתאושש כלכלת ארה"ב למצבה לפני המיתון, ויותר מרבע מהנסקרים צופים כי ידרשו חמש עד שש שנים.

חדשות טובות לחברות הביטוח האמריקאיות: משרד האוצר האמריקאי הסכים להעביר סיוע בסך מיליארדי דולרים מתוך תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר לשש חברות ביטוח חיים גדולות, לאחר שחברות ביטוח החיים ביקשו במשך חודשים מהממשלה לסייע להן לשרוד את המשבר.

הרטפורד פייננשל סרוויסס, ששינתה בינואר את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית בניסיון לזכות בסיוע ממשלתי, הודיעה אתמול כי משרד האוצר אישר כי היא תקבל סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר. לינקולן נשיונל, ששינתה גם היא את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית, הודיעה גם היא כי היא זכאית כעת להזרמת הון בסך ממשלתית בסך 2.5 מיליארד דולר.

דובר משרד האוצר האמריקאי, אנדרו ויליאמס, אישר כי ארבע חברות ביטוח חיים נוספות - אולסטייט, אמריפרייז פייננשל, פרינסיפל פייננשל ופרודנשל פייננשל - יקבלו גם הן סיוע ממשלתי במסגרת הרחבת תוכנית הסיוע. ויליאמס לא פירט כמה תקבל כל חברה, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי הסיוע לשש חברות ביטוח החיים יסתכם בפחות מ-22 מיליארד דולר.

ג’נרל מוטורס נמצאת בדיונים להפחת השכר של עובדיה בלמעלה ממיליארד דולר בשנה בכדי שתוכל לעמוד בהתחייבויות הביטוח הרפואי של העובדים.

פייזר האמריקאית, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, הודיעה אמש כי תספק ללא תשלום 70 מהתרופות הנמכרות ביותר שלה - בהן תרופת האין אונות ויאגרה והתרופה נגד כולסטרול ליפיטור - לאנשים שפוטרו מעבודתם ואיבדו את הביטוח הרפואי שלהם. ענקית התרופות מסרה כי תחלק חינם תרופות למשך תקופה של עד שנה לאזרחי ארה"ב שפוטרו מעבודתם החל מתחילת השנה, ואשר טופלו באותה עת בתרופה של פייזר במשך שלושה חודשים לפחות.

יצרנית נעלי ובגדי הספורט נייקי (סימול NKE) מתכוונת לפטר 1,750 עובדים - 5% מכוח העבודה העולמי שלה - במסגרת סבב הפיטורים הגדול ביותר בתולדות החברה. נייקי, יצרנית מוצרי הספורט הגדולה בעולם, מסרה כי הקיצוצים יקיפו גם כ-500 משרות במטה החברה במדינת אורגון. כוח העבודה הגלובלי של נייקי מונה 35 אלף בני אדם, מהם 6,800 במטה החברה. הפיטורים, אשר יבוצעו לדברי החברה במהלך השבועות הקרובים, נועדו לאפשר לחברה לצמצם את הוצאותיה כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי.

מניית אקספון זינקה ב-44% לאחר שדיווחה על גידול של 36% בהכנסותיה ל-21.5 מיליון דולר. זאת בהשוואה להכנסות של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בהשוואה לרבעון הקודם רשמה אקספון דווקא ירידה קלה מהכנסות של 22.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה סיכמה אקספון את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח נקי של 2.3 מיליון דולר, או 12.6 סנט למניה – בדומה לרבעון הקודם וזינוק חד לעומת רווח נקי של 81 אלף דולר, או חצי סנט למניה שרשמה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully