וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: פחות מים יזרמו בנח"ל

ג'וש בריינר

15.5.2009 / 8:40

חיילי חטיבת הנח"ל יוצאים למלחמה מסוג שונה לגמרי - המלחמה בבזבוז המים. התכנית: יום ללא מקלחת פעם בשבוע

אם תשמעו בקרוב חייל צה"ל שמספר לכם שהשירות שלו מסריח, יכול להיות שאתם יכולים להתייחס לדבריו באופן מילולי. חיילים בחטיבת הנח"ל החליטו לאחרונה לנקוט ביוזמה חדשה במסגרתה הסכים אחד הגדודים לוותר על מקלחת אחת מדי שבוע במטרה לחסוך במים.

עיתון "במחנה" דיווח כי היוזמה קיבלה גיבוי ממפקדת הגדוד. לדברי המפקדים, ההכרזה על "יום ללא מקלחת" תקטין את צריכת המים בבסיס ובנוסף, "החיילים יחושו את הסיפוק הטמון בהצטרפות למאבק להצלת הכנרת". העיתון גם מצטט לוחם בגדוד שאומר כי "דווקא לנו בצה"ל יש לא מעט כוח להילחם גם בבזבוז המים, אולם לאור האימון שסיימנו בדיוק עכשיו אולי עדיף ש'היום ללא מקלחת' לא ייפול בהכרח על היום".

בעבר כבר ניסו בכירים בצה"ל להתגייס לטובת המאבק במשבר המים, כאשר אחד הניסיונות המפורסמים שייך לרמטכ"ל לשעבר רפי (רפול) איתן המנוח, שהציע לקיים מקלחות משותפות על מנת לחסוך במים. צה"ל עצמו נחשב לאחד מצרכני המים הגדולים במשק וכתוצאה מכך צצו לאחרונה יוזמות לחיסכון ביחידותיו השונות. כך למשל, בחיל האוויר מנסים לעבור לשטיפת כלי רכב בתחליף סבון מיוחד שאינו דורש מים.

בפיקוד מרכז התקבלה לאחרונה החלטה במסגרתה לא יישטפו כלי רכב בבסיסים. בנוסף, בבסיסים רבים הופחתה באופן משמעותי כמות המים שנועדה להשקיית הדשא המפורסם, ובחלק מהבסיסים אף ניתנה הנחייה להפחית את השימוש במים בעת ניקוי חדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully