וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המזרח התיכון - פצצה גרעינית מתקתקת"

15.5.2009 / 4:33

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, אל-בראדעי, אמר כי מספר המדינות המחזיקות בנשק גרעיני עלול להיות מוכפל בשנים הקרובות וכי על המעצמות הגרעיניות לנקוט צעדים משמעותיים

"המזרח התיכון עלול להפוך לפצצה מתקתקת" כך אמר הלילה (שישי) יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, מוחמד אל-בראדעי. לטענתו, מספר המדינות שמחזיקות בפונטציאל של פיתוח נשק גרעיני עלול להכפיל את עצמו בשנים הקרובות. אל-בראדעי אמר לעיתון הבריטי "גרדיאן", כי ניתן יהיה למנוע התחמשות של מדינות נוספות בנשק גרעיני רק אם המדינות החזקות המחזיקות בנשק גרעיני ינקטו בצעדים משמעותיים לפירוק הנשק. "הסיכון להפצה מוגברת של נשק גרעיני חמור במיוחד במזרח התיכון", אמר.

לדברי אל-בראדעי, עצם הניסיון של המעצמות להגביל את הזכות להחזיק בנשק גרעיני, הוא לא שוויוני ופוגע ביכולתן לשלוט בתפוצתו. "כל משטר מחפש תחושה של הגינות ושוויון, דבר שלא נמצא שם", אמר אל-בראדעי.

אל בראדעי חזה בראיון כי הגל הבא של המדינות יסתפקו בהשגת פלוטוניום מועשר וידע טכנולוגי מתאים, אך לא יפתחו בפועל את הנשק. "כך לא יעברו מדינות אלה על תקנות האו"ם", אמר. לדבריו, הבעיה אינה מוגבלת לאירן בלבד, שכן בקרוב יהיו בעולם 9-10 מדינות גרעיניות ועשרים מדינות נוספות אשר יחזיקו בידע גרעיני. "בשילוב עם התחושה במדינות אלה שהן מקבלות יחס לא צודק מהעולם החיצון – המזרח התיכון הופך לאזור מסוכן במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully