וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף שוטרים במרדף פרוע - ושוחרר למעצר בית

איילה חננאל

14.5.2009 / 22:44

בית המשפט החליט לשחרר למעצר בית צעיר בן 18 המואשם בנהיגה פראית ומסוכנת. עורך דינו: לפי התאריך העברי הוא עדיין קטין

בית משפט השלום בנתניה שחרר למעצר בית צעיר בן 18 המואשם בשורה של עבירות תנועה חמורות. מכתב האישום שהוגש לאחרונה לבית המשפט עולה כי הצעיר נתפס לאחר מרדף בערב ל"ג בעומר. במהלך המרדף פגע הנאשם בניידות משטרה ובכלי רכב פרטיים, חצה צמתים באור אדום תוך סיכון חיים והביא לפציעתו של שוטר - כל זאת כשהוא נוהג ברכב גנוב ללא רישיון. הוא מואשם גם בהימלטות ממעצר, תקיפת שוטרים והכשלת שוטר במילוי תפקידו.

בעת דיון בבקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים שנערך היום (חמישי), טען עורך דינו של הנער, מירון רוזנטל, כי אף על פי שהנער בן 18 על פי התאריך הלועזי, הוא עדיין קטין לפי הלוח העברי. לפיכך ביקש שלא להותיר אותו במאסר. עוד הוסיף עורך הדין כי אביו של הנער הוא שוטר מג"ב עם ותק של 23 שנים, ולפיכך ניתן לשחררו למעצר בית בפיקוח הוריו.

התביעה ביקשה להאריך את מעצרו של הצעיר בטענה כי "מדובר בנער שכאשר הבחין בשוטרים נכנס לרכב החל להימלט, עבר פעמיים באור אדום, תקף שוטר, הצליח להשתחרר מהשוטר וניסה לברוח פעם נוספת. לאחר מכן נתפס ע"י שוטר נוסף ותקף גם את השוטר הזה. התביעה אף ציינה כי לצעיר "תיקים פתוחים ותיק ללא הרשעה מלפני 3 חודשים בביהמ"ש לנוער, בו הואשם בפריצה לרכב ובמקביל מתנהל נגדו תיק בעברות של תקיפה בצוותא וגניבה".

בהחלטתה לשחרר את הנער למעצר בית קבעה השופטת סמדר קולנדר כי העבירות המיוחסות לנאשם אכן חמורות, אך חובה עליה לבחון האם קיימת חלופה למעצר, ולפיכך הורתה לשחרר את הנער למעצר בית מלא בבית הוריו ובפיקוחם .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully