וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון בארה"ב: הגרין קארד כבר לא פופולרי

14.5.2009 / 21:13

למרות ההאטה בהגירה לארה”ב בשנה האחרונה, העתיד בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שייך למהגרים - עד 2042 הם יהוו רוב

ירידה בהגירת מיעוטים לארצות הברית דוחה את התחזית שמדאיגה אמריקאים רבים: רוב למיעוטים באמריקה. על פי נתוני מרשם האוכלוסין בארצות הברית, קצב גידול אוכלוסיית האסיאתים וההיספאנים במדינה האט לאחרונה והם מונים כעת "רק" 104.6 מיליון בני אדם.

התרסקות ענפי הבנייה והשירותים בארצות הברית חיסלו מקומות עבודה שמעסיקים מהגרים רבים. התוצאה - פחות הגירה ופחות גידול באוכלוסיית המיעוטים. ההאטה ניכרת ב 36 מדינות ברחבי ארצות הברית ובנוסף למיתון הקשה היא מיוחסת גם לחוקי הגירה נוקשים יותר.

יחד עם זאת, על פי ההערכות של מומחים לדמוגרפיה, עד שנת 2042 יהוו האמריקאים הלבנים שמוצאם באירופה מיעוט, ובקרב הצעירים יתרחש המהפך הרבה קודם. התהליך נראה כמעט בלתי נמנע, שכן אוכלוסיית המיעוטים בארצות הברית צעירה יותר, ושיעור גידול האוכלוסייה בקרבה גדול הרבה יותר. כך למשל, כבר כעת כמעט מחצית מהילדים מתחת לגיל 5 במדינה הם בני מיעוטים. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי במדינות המהוות שער כניסה למדינה, ובהן קליפורניה, טקסס, ניו מקסיקו והוואי כבר יש רוב למיעוטים.

נתון נוסף המצביע על המגמה נמצא בקרב אוכלוסיית ההיספאנים. אלה עדיין אחראים ליותר ממחצית מגידול האוכלוסין במדינה מדי שנה, אף שהם מהווים רק 15% מהאוכלוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully