וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה דורשת הורדה בדרגה לתא"ל תמיר

יהושע בריינר

14.5.2009 / 20:03

במסגרת עסקת טיעון דורשת התביעה להורידו לדרגת אל"מ. תמיר, שמעוניין להשתלב בסבב המינויים הקרוב בצה"ל, מתנגד להורדה בדרגה

התביעה הצבאית דורשת כי מפקד אוגדת עזה לשעבר, תא"ל משה (צ'יקו) תמיר, יורד לדרגת אלוף משנה. זאת במסגרת עסקת טיעון במשפטו המתנהל נגדו בבית הדין המיוחד בקריה. תמיר מואשם בכך כי נתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי שגרם לתאונת דרכים.

היום התקיים דיון בנושא במסגרתו הוצג כתב האישום המתוקן נגד תמיר. בין התביעה לבין פרקליטו מתקיים מו"מ בעניין הסדר טיעון, אולם ברור כי תמיר לא יסכים להורדתו בדרגה. תמיר היה רוצה לראות בסיום משפטו בהקדם, על מנת להשתלב בסבב המינויים המתבצע בימים אלה בצה"ל. היום העידו לטובת תמיר קצינים בכירים בהם סגן הרמטכ"ל לשעבר משה קפלינסקי ואלוף פיקוד הדרום יואב גלנט, וכן הוצג מכתב מהרמטכ"ל בו הביע הערכה לפועלו של תמיר בצה"ל.

לפני כשנה החלה הפרשה לאחר שנבדק חשד כי תמיר התיר לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי שברשותו במהלך סוף שבוע של גיבוש משפחות סגל באוגדת עזה באפריל 2007, אלא שאז התנגש הבן ברכב אזרחי של אחד מתושבי האזור. על פי החשד, תא"ל תמיר שילם לאזרח פיצוי על הנזק שנגרם לרכבו. הוא דיווח למשטרה הצבאית על התאונה רק לאחר שפנה לתקן את הרכב הצבאי, אז רשם את עצמו כמפקד הנסיעה וטען כי נהגו הוא שנהג ברכב ולא בנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully