וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדים מריחים את הלבן באוויר

טלי גולדשטין

14.5.2009 / 16:28

הערים הספרדיות מדריד וברצלונה סובלות מזיהום אוויר גבוה כתוצאה מהערפיח, אך גם בשל שרידי סמים, ובמיוחד קוקאין

כשהולכים ברחובות תל אביב בשעות הלילה ניתן להריח, לעיתים, ריח עשבי שאינו בדיוק מריח כמו עשן סיגריות. תופעה זו נפוצה גם בערי אירופה, כגון אמסטרדם ועתה גם ברצלונה ומדריד. לפי דיווח ה"אינדיפנדנט" הבריטי, סובלות הערים הספרדיות מזיהום אוויר גבוה כתוצאה מהערפיח, אך גם בשל שרידי סמים, ובמיוחד קוקאין.

המוסד הממשלתי הספרדי, המועצה העליונה למדע, כתב באתר האינטרנט שלו היום (חמישי) כי בנוסף לשרידי קוקאין, מצאו תחנות המודדות את איכות האוויר שרידי אמפטמינים, אופיום, קנביס ול.ס.ד בשתי הערים.

המועצה מיהרה גם להרגיע: "אפילו אם נחיה אלף שנים וננשום את האוויר, לא נצליח לצרוך כמות השקולה למנת קוקאין", כתב המדען מרטין לופז דה אלדה. המועצה הדגישה כי, "הרמות שנמדדו אינן מייצגות את איכות האוויר בשתי הערים". מעניין לציין כי בשני המקרים האוויר המזוהם ביותר נמדד סמוך לאוניברסיטאות. כמו כן, הריכוזים הגבוהים ביותר של הסמים באוויר היו בסופי שבוע.

לפי המדענים, רמות הזיהום שנמדדו בערים הספרדיות גבוהות מבערים אחרות באירופה, כגון רומא וטרנטו שבאיטליה. לפי משרד החוץ האמריקאי, ספרד היא הצרכנית הגדולה ביותר באירופה של קוקאין וחשיש. היא מהווה גם נקודת מעבר למשלוחי סמים מדרום ומרכז אמריקה ואפריקה. ממצאי המחקר יפורסמו בכתב העת האמריקאי "אנליטיקל כמיסטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully