וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת חינוך בירושלים

ניר ברקת

14.5.2009 / 14:45

לרגל שבוע החינוך שיתקיים בשבוע הבא בבירה, מספר ראש העיר ניר ברקת על תפיסת עולמו בכל הנוגע לעתיד ילדינו

תמיד האמנתי, כי מערכת חינוך מוצלחת, איכותית ומתקדמת הינה הבסיס להתפתחותה של עירנו, ירושלים, ולשיפור איכות החיים בה. אין לי ספק כי בכוחה של מערכת חינוך אטרקטיבית לעצור את תופעת ההגירה השלילית המחלישה את ירושלים, ואף להוות אבן שואבת לתושבים מחוצה לה.

בהתאם לתפישה זו, החלטתי עם כניסתי לתפקיד ראש העיר, להשאיר בידי את תיק החינוך, על מנת שאוכל למקד מאמצים בקידום תחום חיוני זה. אחת הפעולות הראשונות שיזמתי עם כניסתי לתפקיד, היא הרחבת פורום ועדת החינוך העירונית והקמת מועצת חינוך רחבה והטרוגנית המשקפת את כלל המגזרים והתפישות השונות הנוגעות לתחום החינוך. במטרה לייצר ולעודד שיח ציבורי פתוח ושקוף החלטתי לפתוח את מועצת החינוך לציבור הרחב, בדומה ליתר הוועדות העירוניות.

שבוע החינוך בירושלים, שיתקיים בשבוע הבא, הוא המשך ישיר לשורת צעדים ופרויקטים ובהם נוקטת העירייה, כחלק מחזון עירוני כולל להפוך את ירושלים לבירת החינוך של ישראל. במהלך שבוע שלם תושבי העיר ירושלים ידברו חינוך, יחשבו חינוך וידגישו את חשיבות החינוך לפיתוחה העתידי של העיר. במהלך השבוע יתקיימו מגוון אירועים, במהלכם יידונו נושאים שונים הנוגעים לתחום החינוך בירושלים והחינוך בישראל בכלל, ויוצגו המאפיינים והערכים הייחודיים למערכת החינוך בעיר כגון רב-תרבותיות, חינוך טכנולוגי, תוכניות ייחודיות, התנדבות ומצוינות.

כולי תקווה, כי כל מי שהחינוך בירושלים יקר לליבו ישתתף באירועים, ייראה את העשייה החינוכית המתרחשת בעיר ויתפעל מ"הקסם הירושלמי" של העשייה האינטנסיבית המתרחשת כאן.

"עיר אקדמיה"

בחרתי להחזיק באופן אישי בתיק החינוך, מתוך אמונה כי חינוך ילדינו הוא ראשון בחשיבותו ועליו להיות במוקד החזון העירוני תוך שיתוף מורים, הורים ומומחים בתחום, שיאפשרו למידה ממודלים מצליחים והפיכת ירושלים לעיר מובילה בחינוך. ריכוז כל הכוחות המובילים בירושלים יגרום לאיגום כל משאבי הידע ויסייע לתרגם את החזון לתכנית עבודה מחייבת.

בין הצעדים הנדרשים לשיפור החינוך בתחום החינוך בעיר: פתיחת סניפים נוספים לבתי ספר המצליחים בעיר במטרה לאפשר גם לתושבי השכונות החלשות ליהנות מהם, הגדלת האטרקטיביות של בתי ספר חלשים ע"י יצירת ייחודיות בית ספרית, תמרוץ ויצירת אתגרים למנהלים מצליחים והסרת הביורוקרטיה המונעת מתושבי העיר לבחור את בתי ספר בהם ילמדו ילדיהם, במטרה לאפשר בחירת הורים רחבה יותר ולהעמיק את שוויון ההזדמנויות.

השנה אנחנו משיקים את פרויקט "עיר אקדמיה", בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, שנועד להציב את נושא הטיפוח של הצעירים והסטודנטים בירושלים, במטרה לעצור את ההגירה השלילית מהעיר ולמשוך כח צעיר לעיר. הפרויקט מבקש להגדיל את מספר הסטודנטים בעיר ולחזק את מוסדות ההשכלה הגבוהה. העובדות מלמדות, שאין עוד עיר בארץ שמציעה לסטודנטים את רמת ההשכלה, חיי התרבות, השירותים וההטבות שמציעה ירושלים. בתקופה הקרובה נפעל לחזק יתרונות אלה ולהציע פתרונות תעסוקה, דיור וחינוך עבור בוגרי המוסדות, ובסופו של דבר ליצור התחייבות וערבות הדדית בין קהל הצעירים והסטודנטים לבין העיר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully