וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוותיקן מרוצים מביקור האפיפיור

עידן דורנר

14.5.2009 / 14:27

דובר הוותיקן פדריקו לומברדי אמר שכדי להשיג שלום על הישראלים והפלסטינים להיעזר בקהילה הבינ"ל, ובתוכה הוותיקן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, נשא היום (חמישי) דברים במסיבת עיתונאים במעמד ראש עיריית נצרת. מסיבת העיתונאים התקיימה במלון "גולדן קראון" בעיר, לאחר שהסתיימה המיסה ההמונית שקיים האפיפיור ב"הר הקפיצה". לומברדי אמר כי הוא רואה בסיומה המוצלח של המיסה "סימן לתקווה", לנוכח המתיחות ששררה בעיר בעת ביקורו הקודם של האפיפיור יוחנן פאולוס ה-2 באיזור.

לדברי לומברדי, האפיפיור היה מרוצה מאוד מביקורו באיזור, ביקור "שהיה מורכב יחסית מבחינה פוליטית ודתית". לדבריו, הביקור תרם לשלום באזור על ידי שקידם קונצנזוס בקרב האנשים הצעירים וקרא להם שלא לפנות לאלימות ולטרור, זאת על אף שהאפיפיור סבור שהאחריות המרכזית לשלום וביטחון מוטלת בראש ובראשונה על ישראל והפלסטינים. לדבריו, "שני הצדדים חייבים להיעזר בקהילה הבין לאומית ובגורמים כמו הוותיקן כדי לקדם את התהליך".

באשר לגורל המקומות הקדושים אמר לומברדי, כי "האידיאל עבורנו הוא שירושלים והמקומות הקדושים בארץ הקודש יהיו נגישים לכל בני שלוש הדתות, וזהו מסר שניסינו להעביר". לומברדי הוסיף, כי מטרת המפגש בין האפיפיור לראש הממשלה בנימין נתניהו היא מחשבה משותפת על דרכים לקידום תהליך השלום, כמו גם חיזוק הקשר האישי בין המנהיגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully