וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התגלה הציור הראשון של מיכאלאנג'לו?

טלי גולדשטין

14.5.2009 / 11:23

מוזיאון "קימבל" בטקסס רכש בעבור סכום חסוי את Torment of St Anthony, שלפי המומחים הוא הציור הראשון של האמן מגיל 13

מוזיאון לאמנות בטקסס רכש יצירת אמנות שהיא ככל הנראה יצירתו הראשונה של איש האשכולות האיטלקי מיכאלאנג'לו, אותה השלים בגיל 13. לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, מוזיאון "קימבל" בפורט וורת' שילם סכום שלא פורסם בציבור בעבור הציור The Torment of St Anthony. מקור הציור אמנם שנוי במחלוקת, אך לפי דעת המומחים מדובר ביצירה הראשונה של האמן.

היצירה, העשויה משמן וטמפרה (צבעים המעורבבים בחלמון של ביצה ומים) מצוירת על פאנל מעץ צפצפה שגודלה 47 ס"מ על 34 ס"מ והיא מתוארכת ל-1478. באותה תקופה, מיכאלאנג'לו עבד בפירנצה וידוע כי העתיק תחריט של הקדוש אנתוני, מעשה ידי האמן הגרמני מרטין שונגר.

המחלוקת לגבי היצירה של מיכאלאנג'לו סובבת סביב השאלה האם הציור נוצר על ידי האמן עצמו או על ידי עוזריו בסדנה בגיל מאוחר יותר. אם אכן זוהי יצירה אבודה של מיכאלאנג'לו, רכישתה על ידי מוזיאון קימבל עשויה להוות מהפכה אמיתי בעולם האמנות. The Torment of St Anthony עשוי להיות אחד מתוך ארבעה ציורי כן (easel paintings) מוכרים של האמן, שניים מהם שייכים למוזיאון ה"נשיונל גלרי" בלונדון והרביעי ב"אופיצי" שבפירנצה.

בציור נראה הקדוש אנתוני, לבן שיער וחמור סבר, כשמפלצות מענות אותו. בשנה האחרונה עבר הציור רסטורציה במוזיאון מטרופוליטן לאמנות בניו יורק. שכבות של לכלוך הוסרו ממנו כדי לחשוף את צבעי השמן המקוריים וקרני לייזר חשפו את השינויים שביצע האמן במהלך העבודה על היצירה.

היצירה היתה בבעלות אספן בריטי מ-1905 עד הקיץ האחרון. היא נמכרה על ידי בית המכירות "סותבי'ס" בעבור שני מיליון דולר בלבד לסוחר אמנות מניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully