וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: מדיניות גיוס מועמדים עם צרכים מיוחדים בעייתית

יהושע בריינר

14.5.2009 / 6:49

בבג"ץ מתחו ביקורת על מדיניות הגיוס של צה"ל, שאינו מוכן לקבל את דור דיין, לבקן בן 18, כחייל מן השורה אלא רק כמתנדב

בג"ץ העביר אתמול ביקורת קשה נגד מדיניות הגיוס של צה"ל במסגרת עתירה של דור דיין נגד הרמטכ"ל בדרישה לגייסו. דיין הינו לבקן בן 18 מעמק חפר והוא עתר לפני מספר חודשים לבג"ץ נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון בדרישה לגייסו, בטענה כי אינו שונה ממתגייס אחר. בצה"ל הסכימו לקבלו לשורותיו אבל כמתנדב בלבד, אלא שדיין שלל את ההצעה.

אתמול בדיון בפני הרכב בית המשפט העליון בראשות השופטת דורית בייניש נדונה העתירה, שם העבירו השופטים ביקורת בעניין מדיניות גיוס מועמדים, כאשר בייניש אף אמרה במהלך הדיון כי צה"ל נוהג בחוסר רגישות מול מועמדים בעלי צרכים מיוחדים. לדבריה, על צה"ל, בעידן מתקדם, לבחון כל מקרה לגופו ולא להסתמך על נהלים קבועים לפיהם מועמדים הסובלים מבעיות פיזיות יצטרכו להתנדב לשירות. למרות זאת ביקשו השופטים מדיין וצה"ל לנסות ולמצוא פשרה.

"כל מה שאני מבקש זה שיתייחסו אליי כמו לחייל רגיל", אמר דיין לוואלה! חדשות. דיין מעוניין להתגייס לתפקיד בחיל המודיעין, "בצבא כל כך מתקדם אי אפשר למצוא תפקיד שהולם את הכישורים שלי למרות הלבקנות? אני שומע כל הזמן את הרמטכ"ל אומר שהיום בעידן המשתמטים הם נלחמים על כל חייל, אבל לפי איך שאני רואה את העניינים אני לא הבנתי אם הם נלחמים בעד או נגד. אני לא מבקש יחס מיוחד, אלא יחס כמו לכל מתגייס אחר".

לדברי בא כוחו של דיין, עו"ד רוני קרדונר, " לפי מדיניות הצבא כנראה יוסף טרומפלדור לא היה מתגייס ואני בטוח שלא היו מציבים היום את משה דיין בתפקיד קרבי. דור הוא חריג שלא מעיד על הכלל, ואנשים עם מוטיבציה שלו מעידים שהדור איננו הולך ופוחת. למזלנו יש אנשים יוצאי דופן כמוהו שמבקשים שלא להישאר במשבצת המרובעת וחסרת הרגישות שהצבא נמצא בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully