וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "עלינו למצות את הסיכוי לשלום אזורי"

יהושע בריינר

13.5.2009 / 22:01

לדברי שר הביטחון, בכוונתו לפעול לקידום תכנית להסדר מדיני כולל. על התקציב: "בלילות האחרונים לא ממש ישנתי"

"עלינו לגלות יוזמה מדינית למיצוי הסיכוי להסדר שלום. אני תומך ואעשה לקידום תכנית להסדר אזורי כולל לשלום ולשיתוף פעולה, תוכנית שתאפשר להתקדם בכל הערוצים – הפלסטיני, בבוא העת הסורי, אולי גם הלבנוני, אבל קודם כל לבסס ולתרגם את המכנה המשותף של הכוחות המתונים במזה"ת כולו ובעולם כולו כנגד איום הציר הרדיקלי, בראשות אירן". כך הצהיר הערב (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק.

בערב הצדעה למפקדים במערך המילואים, באמפיתיאטרון קיסריה, התייחס לשר הביטחון לאישור הצעת התקציב בממשלה. "לשמחתי", אמר ברק למילואימניקים, "ואחרי מאבק קשה, הממשלה אישרה תקציב וכוננה הבנות המאפשרות את קיום החובה הבסיסית הזאת; המאפשר לכם, הנושאים בעול, לקבל את התנאים והציוד הנדרשים ומגיעים לכם כדי למלא את שליחותכם הכל כך החשובה".

"בלילות האחרונים", התוודה ברק, "לא ממש ישנתי. כשר ביטחון אני מורגל לא אחת בלילות לבנים, אבל בשבוע האחרון נוספה לעומס הישיבות הליליות כמעט ללא הפוגה, הדאגה בדבר ההשלכות העמוקות של קיצוץ אפשרי בתקציב הביטחון, על תפקוד צה"ל ומערכת הביטחון כולה. אני, שמופקד מטעם הממשלה על המערכת הזאת, רואה כאחריותי לדאוג שלמדינת ישראל יהיו הכוח הצבאי המיומן, יכולת ההרתעה ומערכות הנשק והציוד שיאפשרו לתת את המענה הנדרש לאתגרי הביטחון".

שר הביטחון דיבר גם על המצב הביטחוני בדרום הארץ. "אני יכול לומר ללא היסוס" הצהיר, "מבצע "עופרת יצוקה" השיג את מטרותיו. החמאס הוכה מכה קשה מאוד, המציאות בדרום שונתה ומצרים היא בת-שיח ליצירת מנגנון יעיל מבעבר למאבק ובהברחות. ועכשיו עוד משימה קדושה לפנינו – גלעד שליט, שהערב פגשתי שוב את אביו. האחריות היא עלינו, ונעשה את שמתחייב כדי להשיב את גלעד במהרה לביתו, למשפחתו, אלינו".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully