וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנשק טורקי ו... להיות מפוטרת

טלי גולדשטין

13.5.2009 / 20:46

אישה שנישקה את חברה במקום העבודה פוטרה, אך בית המשפט הטורקי הורה להחזירה לעבודה. "איש לא ראה את הנשיקה"

בית משפט טורקי הורה היום (רביעי) למעסיק להשיב לעבודה אישה שפוטרה לאחר שהתנשקה עם חברה במקום העבודה. בית המשפט פסק כי היתה זו רק נשיקה חטופה וכי אף אחד מהלקוחות לא ראה אותה ממילא, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית "אנטוליין".

האישה צולמה מתנשקת עם חברה ברשת המצלמות הסגורה של העבודה ומעסיקה התעמת עמה. עם זאת, בית המשפט החליט לנהוג בה ביד רכה: "כשלוקחים בחשבון את העובדה שהנשיקה היתה קצרה ואף אחד לא ראה אותה, לא לקוחות ולא עובדים אחרים, קשה להגיד שהאישה הפרה את הסדר במקום העבודה", נכתב בהחלטה.

מבקרי מפלגת השלטון האיסלמית, ה-AK, טוענים כי הלחץ החברתי להסכין עם הערכים השמרניים המוסלמיים בעיקר, הולך וגובר. באופן רשמי, טורקיה היא מדינה חילונית למרות עלייתה לשלטון של מפלגת ה-AK ב-2002.

מפלגת ה-AK זכתה שוב בבחירות בשנה שעברה, עם 47 אחוזי תמיכה, ומכחישה כי בכוונתה להחיל את חוקי השריעה המוסלמים במדינה, שחוקתה מבטיחה את אופיה החילוני. הציבור החילוני יצא להפגין לאחר שמפלגת השלטון החליטה לאחרונה להסיר את האיסור, שהוחל ב-1980, על חבישת כיסוי ראש באוניברסיטאות ציבוריות, עד שבית הדין החוקתי ביטל באותה בחודש יוני. מאז שנות ה-60 הורה בית הדין על ביטולן של יותר מ-20 מפלגות, רובן פרו מוסלמיות או פרו-כורדיות, בטענה כי הן מהוות סכנה לחילוניות.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully