וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "חומת ההפרדה מסמלת קיפאון"

13.5.2009 / 19:16

בנדיקטוס ה-16 דחק בישראלים ופלסטינים לשבור את מעגל האלימות: "אנו מתפללים לסיום העוינות שהביאה לבניית החומה"

"החומה המתנשאת מעלינו היא תזכורת חמורה לקיפאון ביחסים בין הישראלים לפלסטינים". כך אמר היום (רביעי) האפיפיור בנדיקטוס ה-16, כשהוא עומד מטרים ספורים מגדר ההפרדה, בנאום שנשא במחנה פליטים אלאעידה בגדה. המנהיג הרוחני דחק בשני הצדדים לשבור את מעגל האלימות.

"אנו מתפללים לסיום העוינות שהביאה לבניית הגדר", הוסיף האפיפיור שעמד על מפתן בית הספר במחנה, במרחק שמונה מטרים מגדר ההפרדה. בנדיקטוס ה-16 הקפיד להדגיש כי הסכסוך כולל את שני הצדדים וקרא לשלום הוגן ובר קיימא. "משני צידי הגדר נדרש אומץ לב גדול כדי שהפחד וחוסר האמון לא ישתלטו, כדי להתנגד לדחף להגיב באלימות. היתה נכונות מצד שני הצדדים לנקוט באמצעים נועזים לקראת פיוס. אם כל צד יתעקש לראות קודם פשרות מהצד השני, אז התוצאה היא קיפאון. המאמצים הדיפלומטיים יצלחו אך ורק אם הפלסטינים והישראלים מוכנים להשתחרר ממחזור האלימות".

במהלך נאומו, התייחס האפיפיור גם למצוקת הפליטים במחנה. הוא חידש את קריאתו להקמת מדינה פלסטינית והביע את הזדהותו עם הפלסטינים המקווים עדיין לשוב לבתיהם. עם זאת, הוא לא הביע תמיכה מלאה בדרישת הפליטים לשוב לבתיהם של לפני 1948. "אני רוצה להביע את הסולידריות עם כל חסרי הבית הפלסטינים, הכמהים לשוב למקום הולדתם, או לחיות לנצח במולדת משלהם", אמר.

לפליטים אמר האפיפיור: "זה מובן שאתם חשים לעיתים קרובות תסכול. השאיפות הלגיטימיות שלכם לבתים קבועים ולמדינה פלסטינית עצמאית לא מולאו. במקום זאת, אתם מוצאים עצמכם לכודים במעגל של אלימות, של התקפה והתקפת-נגד והרס מתמשך. העולם כולו כמה לשבירת המעגל, לשלום שישים קץ ללחימה המתמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully