וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למשטרה אין ראיות לכך ששירזי הוא הרוצח"

איילה חננאל

13.5.2009 / 19:02

ביהמ"ש האריך את מעצרו של שי שירזי בחשד לרצח ארתור מטייב, בניגוד לעמדת המשטרה. פרקליטיו: "שי ניסה להגן על עצמו ונדקר"

בית משפט השלום בפתח תקוה התיר היום (רביעי) לפרסום כי שי שירזי, בנו של העבריין ריקו שירזי, נעצר יחד עם שלושה נוספים בחשד למעורבות ברצח העבריין ארתור מטייב בנתניה בחודש שעבר. שירזי מכחיש את המיוחס לו.

המשטרה חושדת כי לפני חודש נקלעו שירזי ושלושת החשודים הנוספים לקטטה עם עובדי בית הימורים באזור התעשייה בנתניה, אשר במהלכה נדקר למוות מטייב, עבריין מוכר למשטרה מתחום עבירות הרכוש. מטייב גרר עצמו מדמם לתחנת דלק סמוכה, שם מת מפצעיו. לפי החשד, הקטטה והדקירה אירעו על רקע ניסיון השתלטות של ארגון הפשע של ריקו שירזי על המקום, כמו גם על תחום ההימורים באזור השרון ובשאר חלקי בארץ.

בית המשפט החליט היום להאריך את מעצרו של שירזי בשמונה ימים נוספים, למרות בקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-12 יום, לתקופה של חודש. השופט אהרון גולדס כתב בהחלטתו כי אינו סבור שיש להיעתר למלוא התקופה על אף שהבקשה מעמידה את ימי המעצר על 30 יום. "נדמה לי כי מן הראוי שהמשך חקירה יהיה בפיקוחו של בית המשפט", כתב השופט.

זו הארכת המעצר השלישית של שירזי, שעצור כבר למעלה משבועיים. בשבוע שעבר נעצר גם אביו, ריקו שירזי, בחשד שסייע לסיוע לבנו להעלים ראיות. הוא שוחרר לבסוף בהסכמת המשטרה למעצר בית של שבוע ימים וטען בפני וואלה! חדשות כי מעצרו הוא "מעצר שווא, אשר נועד להפעיל לחץ על שי החף מפשע".

ריקו סיפר לוואלה! חדשות, כי במהלך הקטטה המדוברת נפצע גם בנו שי, אשר נדקר בידו. סנגוריו של שי, עו"ד יורם הלוי ושרון נהרי טענו היום בהארכת המעצר כי "שי ניסה להגן על עצמו ונדקר. יש תמיכה רצינית בבדיקה הפתולוגית שעבר שפצע כזה כמו שהוא חווה בכף ידו, זה פצע הגנה קלאסי שקורבנות אלימות חווים במקרים רבים". שי מכחיש כי דקר את מטייב אך מודה כי נכח בקטטה.

"אין חולק שהיתה קטטה"

בנוסף, עולה מהארכת מעצרו של שירזי כי אף אחד מהעדים שהיו למקרה, לא זיהה אותו כדוקרו של מטייב או את יתר החשודים, במהלך עימות שנערך להם במשטרה. "לטענת המשטרה, יש סרט אבטחה המתעד את הקטטה, אך סרט זה לא הוצג בפני שירזי בחקירותיו עד כה וגם לא הוטח בו תוכנו", אמרו עורכי הדין הלוי ונהרי.

עוד עולה מהארכת המעצר, כי במהלך חקירותיו של שי הוצג לו על ידי המשטרה סרט המתעד מסיבה שערך אביו ריקו באותה לילה בביתו שבנתניה ואשר לטענת גורמים במשטרה,"אליה הגיע שי לאחר ביצוע הרצח, עם אותם הבגדים שאותם לבש כשהשתתף בקטטה אשר במהלכה רצח את מטייב. אז, עזר לו אביו להעלים ראיות מהזירה".

עו"ד יורם הלוי ושרון נהרי טענו בנוסף: "לא נאמר בשום החלטה של בית המשפט עד כה כי בידי המשטרה יש ראיות לכתב אישום. אף לא נאמר על ידי בית המשפט כי החשד מבוסס ושהם שקועים עד הצוואר בעבירות אלו. על כך שהיתה קטטה אין חולק. לגבי ריקו שירזי, המשטרה באה לכאן לפני שבוע וביקשה עשרה ימי מעצר ובסוף הסכימה לשחרר למעצר בית של שבוע. מלכתחילה טענו שמעצרו של ריקו הוא מעצר שערורייתי ואני חושב שצדקנו".

גם בשנת 2007 נעצר שי שירזי, בחשד למעורבות ברצח שגיא אור ורפאל רונן במועדון "נייט" בתל אביב. השניים, מאבטח במקום ובעל פיצוצייה סמוכה, נורו בכניסה למועדון על ידי אופנוע חולף. בתחילה הוארך מעצרו של שירזי במספר שבועות וגורמים רבים במשטרה טענו כי שירזי רצח את השניים עקב חובות שהיו להם אצל משפחתו. נגד שירזי לא הוגש כתב אישום בפרשה זו, ועד היום טרם אותרו חשודים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully