וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הצלחנו לעשות את האיזון הדרוש"

13.5.2009 / 16:42

בתדרוך עיתונאים התייחס נתניהו לאישור התקציב בממשלה: "ההחלטות לא עוזרות לי פוליטית". על בלינקוב: "הקיצוץ שהוא ביקש, הוא דבר שלא נכון לעשותו כעת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהרים (רביעי) תדרוך עיתונאים, שבו הוא התייחס לאישור תקציב 2009 בממשלה. בתדרוך השתתפו גם שר האוצר יובל שטייניץ, שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

נתניהו התייחס בתחילת דבריו לחשיבות באחדות הלאומית של הממשלה. לדבריו, "אמרנו שאנחנו הולכים לממשלת אחדות פוליטית ולאחדות במשק. זה גם הניסיון להגיע לאיחוד כוחות כדי להגן על מקומות העבודה ולעזור לחלשים. זה חשוב במיוחד משום שאנחנו עומדים מול שני אתגרים כבירים: משבר כלכלי עולמי ששוטף גם אותנו וסבב של אתגרים ביטחוניים שאת חלקם מדינת ישראל לא ידעה אף פעם".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו חייבים לעשות חלוקה מושכלת. לצורך כך, היינו חייבים להגיע להבנה עם הגורמים המרכזיים במשק. בישיבת הממשלה לפני עשרה ימים קבענו שתהיה הגדלה של 1.7% של התקציב, אבל אמרנו כבר אז שבהינתן עסקת חבילה עם ההסתדרות, ההגדלה תהיה 2.8%. הדרך האמיתית לתת מענה לבעיית האבטלה, זה בדרך של צמיחה. אם לא, שום דבר לא קורה".

בנוגע להחלטות על ביטול הפגיעה בחלשים אמר נתניהו כי "היינו צריכים לצמצם את הפגיעה בחלשים ומנגד לייצר מנועי צמיחה, בין היתר בדרך של הפחתות מסים. זה לא עוזר לי פוליטית, אבל זה מה שהיה צריך לעשות. במשבר הקודם שהיינו בו (בתקופה שנתניהו היה שר האוצר. פ.ו), היו שני גלי שביתות כלכליות שעלו מיליארדים רבים למשק. כעת הצלחנו לעשות את האיזון הדרוש, מתוך דרך משותפת".

לגבי התפטרותו של ראש אגף התקציבים רם בלינקוב, אמר נתניהו כי "בלינקוב ביקש שנקצץ חמישה מיליארד שקלים בביטחון. שר הביטחון הסכים להפחתה של מיליארד וחצי שקל. אני חשבתי שבעת הזו, לקצץ סכום כזה, זה דבר שלא נכון לעשותו. בסופו של דבר האחריות היא עלי ועל הממשלה. האם מבחינה כלכלית היה נכון להפחית? התשובה היא כן, אולם בעת הזו, לא יכולנו לעשות קיצוץ רחב היקף בתקציב הביטחון. יכולים להיות חילוקי דעות, אדם יכול לקבל את ההחלטה או לא ולפרוש".

מדינת ישראל ניצחה היום

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס גם הוא לאישור התקציב בממשלה. לדבריו, "התהליך היה ממושך עם חבלי לידה. התוצאה היתה טובה, תוכנית 'בלימה ותנופה' יוצאת לדרך עם התקציב המתאים לכל אחד מחמשת הפרקים שלה. שמרנו גם על יעד הגירעון של חמישה וחצי עד שישה אחוזים ותוואי גירעון פוחת".

שר הביטחון אהוד ברק אמר: "ניסינו לתת מענה לאתגר מסובך מאוד במתן פתרון גם לביטחון וגם למשבר הכלכלי. לא היה לי ספק שיהיו קשיים. נדרשת מידה של נחישות ונכונות לא לאבד קשר עין, גם אם המטרות נראות חמקמקות לפעמים".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני שיבח את העברת התקציב בממשלה ואמר כי "השיטה של הידברות בין הגורמים היא הדרך הנכונה להוביל משק חזק יותר. זו הדרך הכמעט יחידה למלחמה באבטלה וליצירת מקומות עבודה. התהליך הנורמטיבי במהלך השנים היה שהממשלה גוזרת גזירות, אנחנו משביתים את המשק וכולם מדממים. מי שניצח היום זו מדינת ישראל".

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, אמר: "הכיוון של התוכנית הכלכלית זה לייצר 135 אלף עבודה בשנתיים ולהגדיל את הצמיחה ב-2.4%. כשיושבים בשולחן אחד, כל הצלעות צריכות להביא את חלקם. למרות שאנחנו הסקטור הסובל במשק, תרמנו גם את חלקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully