וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים קבעו: דמיאניוק כשיר לעמוד לדין

עידן דורנר

13.5.2009 / 15:12

דמיאניוק בן ה-89, המואשם כי סייע לרצוח 29 אלף יהודים בשואה, ישהה במאסר בבית הכלא בגרמניה עד לתחילת משפטו

ג'ון דמיאניוק, המואשם כי סייע לרצוח 29 אלף יהודים בשואה, כשיר לעמוד לדין וישהה במאסר עד לתחילת משפטו. כך הודיעו היום (רביעי) שירותי הרפואה בגרמניה לאחר שבדקו אותו. דמיאניוק בן ה-89 הוטס אתמול מארה"ב לגרמניה, לאחר מאבק משפטי ממושך נגד גירושו, שנסב בעיקר סביב מצבו הבריאותי.

צו המעצר בן 21 העמודים נגד דמיאניוק הוקרא לו אתמול באוקראינית, שעות לאחר הגעתו לגרמניה. לדברי חוקרי התביעה, הראיות הנמצאות בידיהם חזקות דיין ויספקו את ההוכחה המוחלטת שדמיאניוק היה חלק ממפעל מוות, בו הומתו 250 אלף בני אדם במהלך שנה וחצי בלבד. בנו, ג'ון דמיאניוק הבן, אמר כי אביו, איש זקן הסובל ממחלות בכבד ובמח העצם, נרדף בצורה לא אנושית על ידי משרד המשפטים האמריקאי והתביעה בגרמניה.

דמיאניוק מוגדר על ידי מכון ויזנטל כמבוקש הנאצי מספר אחד. הוא מואשם בשותפות לרצח של 29 אלף יהודים בתפקידו כשומר במחנה ההשמדה סוביבור ונחשד בהיותו פושע המלחמה "איוון האיום" ממחנה המוות טרבלינקה. עם זאת, זיהוי זה לא הוכח במשפטו שנערך בישראל, שנודע כ"משפט דמיאניוק". כחייל בצבא האדום במהלך מלחמת העולם השניה היה דמיאניוק, לפי טענת התביעה, שומר מטעם האס.אס. ששירת במחנות ההשמדה סוביבור וטרבלינקה, ונהג להתעלל ביהודים ולרצוח אותם באכזריות מיוחדת.

אחרי המלחמה היגר דמיאניוק מאוקראינה לארצות הברית, קיבל אזרחות אמריקאית והתגורר באוהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully