וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי: "נעשו טעויות בהתנהלות האוצר"

עומר רבין

13.5.2009 / 14:52

שוקי אורן בכנס שוק ההון: "ההתנהלות בימים האחרונים סביב התקציב היתה מאוד בעייתית"

החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, התייחס לפני זמן קצר בכנס שוק ההון של העיתון גלובס בתל אביב להתנהלות סביב תקציב המדינה שאושר הבוקר על ידי הממשלה ואמר: "בלי ספק הייתה התנהלות מאוד בעייתית בימים האחרונים... אני רוצה ומאמין שהסיבות המרכזיות לכך נובעות מזה שיש ממשלה חדשה שלא לגמרי התארגנה במקום".

אורן הוסיף כי "רק אתמול מונה מנכ"ל למשרד ראש הממשלה ויש עוד משרדים בלי מנכ"ל - לוחות הזמנים היו מאוד בעייתיים ומאוד קשים, וללא ספק נעשו טעויות בתנהלות של כולם, כולל משרד האוצר".

עם זאת, טען אורן כי בסופו של דבר, במבחן התוצאה לדבריו, אושר הבוקר תקציב שאינו פורץ את יעד הגירעון ואת היחס שבין גרעון לתוצר: "מה שבאמת חשוב זה גירעון ויחס חוב-תוצר. אלה שני המדדים החשובים ביותר של מדינות כיום, על זה אנחנו נלחמים ואת זה גם השגנו - יעד הגירעון לא יהיה גבוה ממה שתוכנן ואושר בהתאמה לתנאים הקיימים - ברמה של 6%".

"חשוב גם לזכור שהגידול התקציבי כולו ימומן ממקרונות שהם לא גרעוניים, וזה הישג חשוב", הוסיף.

החשב הכללי נפרד גם מעמיתו, רם בלינקוב, שהודיע היום על התפטרותו: "רם ואני מכירים אחד את השני הרבה שנים ויש לו חלק גדול מאוד בכך שחזרתי למשרד האוצר לפני שנה וחצי, ויחד עם ירום אריאב עבדנו כצוות. החלטתו היא אבידה אישית - בעיקר בגלל שאנחנו מאבדים חבר אמיץ, אחד האנשים הכי ישרים שאני מכיר שנלחם על העקרונות שלו, שאי אפשר להטיל שום דופי ביושרו ושהחשוב מכל - היה מונע מהאינטרסים של המדינה, ללא אינטרסים אישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully