וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נמנעה קריסה של מערכת החינוך"

נעמה טלמור

13.5.2009 / 14:15

שר החינוך פירט את ההסכם שנחתם בין משרדו לבין האוצר. לדבריו, במאזן הכולל התווספו 300 מיליון שקלים לתקציב מערכת החינוך

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"נמנעה קריסה תקציבית של המערכת" – כך אמר היום (רביעי) שר החינוך גדעון סער במסיבת עיתונאים שקיים על רקע ההסכם שנחתם בין נציגי משרדו לנציגי משרד האוצר ושהוביל להצבעתו הבוקר בעד אישור התקציב בממשלה. "נמנע קיצוץ תקציבי והושגה תוספת תקציבית צנועה של כ-300-350 מיליון שקלים", הוסיף סער. "נמנעה קריסה תקציבית של המערכת ומנענו שלושה דברים שאני הגדרתי כקווים אדומים: קיצוץ של שעות הוראה, פיטורי מורים ופגיעה בשלטון המקומי".

סער הוסיף ואמר כי "ללא התערבותו של ראש הממשלה, היינו ניצבים ללא יכולת לבצע את הפעילויות הדרושות במשרד החינוך". בכך,התייחס סער לכוונת האוצר להוסיף רק כמה עשרות מיליוני שקלים לתקציב החינוך ואמר כי בהתערבותו של נתניהו נוספו עוד 270 מיליון שקלים. יחד עם זאת, סער אמר כי "אנחנו נצטרך להתייעל. התקציבים הם לוחצים בסך הכול ואני לא רוצה להשלות איש: אלה יהיו שנתיים לא קלות".

פרטי ההסכם

על אף שהקיצוץ הרוחבי של 6.5% בתקציב משרדי הממשלה הושת גם על תקציב משרד החינוך (קיצוץ המגיע לסכום של כ-165 מיליון שקלים), נוספו תקציבים שהביאו לכך שבמאזן הכולל גדל תקציב משרד החינוך. 370 מיליון שקלים יוקצו על ידי האוצר לתוכנית שגיבשו סער ומנכ"ל משרדו ד"ר שמשון שושני לשיפור מערכת החינוך – תוכנית שלדברי סער תוצג בקרוב לציבור. כמו כן, האוצר יעביר 40 מיליון שקלים לצורך הסבת אקדמאים להוראה ויבוטל קיצוץ של 45 מיליון בהסעות התלמידים. עוד נמסר כי יוקצו 400 מיליון שקלים לשיפוץ מבני חינוך.

בנוסף, רפורמת "אופק חדש" – אותה הנהיגה שרת החינוך הקודמת יולי תמיר – תמשיך אך לא בהיקפים שסוכמו בעבר. בשנת הלימודים הבאה תוחל הרפורמה על 250 בתי ספר, במקום על למעלה מ-650 כפי שתוכנן בתחילה. וכן, בשנת הלימודים שלאחריה תוחל התוכנית על עוד 270 בתי ספר.

"הבהרתי שאני לא רואה זאת כדבר נכון להיכנס לתפקיד ולנפץ את כל מה שבוצע לפניי", אמר סער. "נקלעתי לנסיבות מגבילות – אחד, המצב התקציבי, ושתיים, האילוץ התקציבי. אני לא יכול בשביל 'אופק חדש' לשלוח מורים הביתה. אם יתפנו משאבים, נוכל להגדיל את מספר בתי הספר שייכנסו לתוכנית".

עוד סוכם כי שכר הלימוד לסטודנטים יגדל רק בכ-300 שקלים, על פי שיעור העלייה במדד המחירים לצרכן. בכך בוטלה תוכנית האוצר לקצץ את גובה הסבסוד לשכר לימוד ופירוש הדבר שהוא לא יעלה ב-1000 שקלים נוספים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully