וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל לארג'ים על חשבון העיריות

13.5.2009 / 13:02

מגבשים הצעה לפיה העיריות ייתנו הנחה בארנונה לחיילי המילואים. המילואימניקים: "הם מבטיחים כי זה לא עולה להם כסף"

הטבה למילואימניקים או תרגיל יחסי ציבור? צה"ל מגבש בימים אלה הצעת החלטה לממשלה, לפיה ייהנו חיילי מערך המילואים המשרתים מספר ימים משמעותי מהנחה בארנונה. מאחורי ההצעה המתגבשת עומדים נציגי אגף כוח האדם בצה"ל ומפקדת קצין מילואים ראשי. הכוונה היא להגיש את ההצעה לשר הביטחון שיציג אותה בפני הממשלה.

לדברי גורם צבאי המעורב בנושא, אחת המכשולים להצעה הוא עיריות הנמצאות בגירעונות תקציביים. לכן, במידה ותתקבל, תינתן ההנחה רק באותן ערים שיכולות להרשות זאת לעצמן. "המטרה היא להרחיב את נושא ההטבות למילואימניקים משנה לשנה, כשבסופו של דבר חיילי המערך ירגישו שונים מאזרחים רגילים", אמר הגורם.

בינואר 2008 אישרה הממשלה סל הטבות, במסגרתו הוחלט כי משרד הפנים יפיץ בקרב העיריות מסמך ובו הן נקראות למצוא דרכים להעניק העדפות למשפחות חיילי המילואים, אולם בפועל רק מספר מועט מאוד של ערים קיימו את ההנחיה.

בתגובה, דחו בארגוני המילואים את הדברים. "בשנה שעברה הממשלה העבירה שורה ארוכה של הטבות שאף אחת מהן לא מומשה", אומר יו"ר ארגון המילואים "פורום חפ"שים", עלה מיקנובסקי. "אז שוב מבטיחים הבטחות, הפעם על הנחה בארנונה, כי זה לא עולה להם כסף. ראוי היה שלפחות יקיימו את מה שכבר אישרו בממשלה לפני שמצהירים לפני חיילי המילואים על הבטחות חדשות. כמו שאנשי הקבע הם לא עובדי קבלן, חיילי המילואים הם לא מטומטמים: שיפסיקו להבטיח ויתחילו לקיים".

גם בארגון "בלת"ם" הגיבו בביטול להצעה. "אני מציע שבאכ"א יתרכזו בהשקעה במשאב האנושי מתקציבם שלהם במקום להתהדר בהצעות ברוכות ככל שיהיו שאינן קשורות לצבא", אמר יו"ר הארגון, רועי רון. "בינתיים בצה"ל רק מקצצים בתגמולי המילואים. במקום לחזק את המערך הם ממשיכים לפורר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully