וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה: "ניאבק בתקציב מהכנסת"

13.5.2009 / 13:11

יו"ר האופוזיציה מתחה ביקורת קשה על אישור תקציב המדינה בממשלה ואמרה כי "ביבי איבד את הברקסים". ח"כ אורון: "הממשלה מרמה את הציבור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

סיעת קדימה החליטה היום (רביעי) על שורת מהלכים הנוגעים להיערכותה של הסיעה לקראת הבאת התקציב להצבעה בכנסת. הראשון שבהם הוא הקמת צוות מרכזי שיוביל את המאבק בתקציב. בצוות יהיו חברים שרי האוצר לשעבר חברי הכנסת רוני בר-און ומאיר שטרית, יו"ר הסיעה דליה איציק וחיים רמון. מעבר לכך, חברי הסיעה יחולקו לצוותי פעולה פרלמנטריים על פי תחומי מומחיותם, ינתחו את סעיפי התקציב ויפעלו מבחינה פרלמנטרית בעניין.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תקפה בישיבה בחריפות את תקציב המדינה שאושר בממשלה. בישיבת סיעת קדימה אמרה לבני, כי "ביבי קרא לתוכנית הכלכלית שלו 'בלימה ותנופה', אך מסתבר שהוא איבד את הברקסים בדרך ויותר גרוע הסתבר שאף אחד לא יושב ליד ההגה. אנחנו מתכנסים היום בגלל ההתנהלות הבלתי נסבלת של הממשלה. בחסות הגועל נפש התקציבי ניסו לעשות מחטף חוקתי ולאשר לסגני שרים להצביע בוועדות. יחד עם כל האזרחים עקבנו בפלצות אחר תהליך אישור התקציב" .

לדבריה, "אזרחי ישראל היו מוכנים לתרום מכיסם אילו היו יודעים שהמטרה היא יצירת מקומות עבודה ומלחמה באבטלה, אבל הציבור לא יסכים שייקחו מכיסו לצורך הישרדות פוליטית של הממשלה. הסימנים היו עוד ביום הרכבת הממשלה במינוי של שרים רבים בלי תיק, אך עד השבוע היה אמון במה נחזה להיות נושא שראש הממשלה מבין בו".

"מסתבר שביבי נכנע ללחצים והוא מחליש את היכולת של ישראל להתמודד עם המשבר וזה בלתי נסלח", אמרה לבני, "דווקא מפני שהוא מבין בתחום. אני רק מדמיינת מה יקרה בהכרעות מדיניות חשובות לא פחות עם חולשה כזו שמסתמנת". לבני הוסיפה, כי המלחמה כעת עוברת לכנסת ואמרה שהיא מצפה מכל חבר סיעה לקחת על עצמו סעיף בחוק ההסדרים "כדי שנוכל לבקר אותו בצורה מקצועית".

שרי ש"ס התנגדו לתקציב

שר הפנים אלי ישי אמר כי "אני גאה ששרי ש"ס התנגדו לתקציב שבמרכזו הצעות אנטי חברתיות כדוגמת מיסוי פירות וירקות. חבל שמפלגת העבודה נכשלה במבחן ציבורי זה".

יו"ר מרצ חיים אורון אמר בתגובה כי "הממשלה מרמה את הציבור באמצעות משחק הכנסת והוצאת העזים, ומטילה עליו גזרות קשות בצורת העלאת המע"מ והקיצוץ הרוחבי שאת השלכותיהן ספק אם ניתן יהיה לתקן". לדבריו, "כל זאת נעשה תוך שיבוש דרכי הניהול, הפרטת האוצר והעברת ניהול המדיניות ליועצים הפרטיים של ראש הממשלה. אין ספק שאישור התקציב יביא לשרידות הממשלה אך להמוני האזרחים ובתוכם למובטלים הרבים אין בתקציב זה כל בשורה".

ואילו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר: "אני מברך על עצם אישור התקציב וזאת מבלי להיכנס לפרטיו. לא ניתן לנהל את המדינה ללא תקציב. עם זאת, כאשר התקציב יגיע לוועדת הכספים, נבחן את הכל הדברים ואני מעריך שעוד יהיו שינויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully