וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על התקציבים באוצר התפטר מתפקידו

13.5.2009 / 11:31

רם בלינקוב הודיע לשר האוצר כי "אחריותו לתקציב ולמשק מחייבת אותו להתפטר". אמש נשמע בלינקוב מבקר בחריפות את נציגי רה"מ

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(באדיבות הערוץ הראשון)

הממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב הודיע הבוקר (רביעי) לשר האוצר יובל שטייניץ על התפטרותו מתפקידו. לדברי בלינקוב, "אחריותו לתקציב המדינה ולמשק מחייבת אותו להתפטר מתפקידו וזאת לנוכח אירועי השבועות האחרונים". עם זאת, טרם נקבע מועד לסיום תפקידו.

ממשרד האוצר נמסר כי בלינקוב עדכן את שטייניץ על החלטתו כבר אתמול בבוקר, אך התחייב לפעול להעברת התקציב בממשלה ורק לאחר מכן למסור לו את מכתב ההתפטרות הרשמי.

עוד נמסר מהמשרד, כי שר האוצר יובל שטייניץ קיבל בצער את התפטרותו של בלינקוב והודה לו מקרב לב על תרומתו הרבה למשק, על המקצועיות והמסירות שהפגין לאורך הדרך ועל התגייסותו לגיבוש והעברת תקציב המדינה ביממה האחרונה.

גם שר הביטחון אהוד ברק הגיב להתפטרות בלניקוב, ואמר בראיון לקול ישראל כי "אני מאוד מצר על הגשת ההתפטרות של בלניקוב, הוא אחד מעובדי המדינה הטובים ביותר שלנו". ברק הוסיף כי "רמי הוא איש מקצוע מעולה, בנאדם מהמעלה הראשונה".

"נתניהו עשה סיכול ממוקד לאחד הפקידים המוכשרים, הישרים והאמיצים שהיו אי פעם במשרד האוצר", כך אמר ח"כ שי חרמש (קדימה) בעקבות הודעת בלינקוב. "ממשלת נתניהו עוד לא החלה בתפקידה והיא כבר בתהליכי פשיטת רגל".

מבוכה מול המצלמות

אמש קלטו מצלמות הטלוויזיה את בלינקוב אומר ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בהקשר של דרישת ההסתדרות להעלות את שכרם של חלק מעובדי קופות חולים: "זו אותה קופת החולים שמבקשת ממני סיוע של 500 מיליון שקל, אז בגלל שרוצים לקנות את עופר עיני... אתה יודע מה אמרתי להם? פה ראש ממשלה הלך הביתה על דברים הרבה יותר פחותים. זה שוחד". מצלמות הערוץ גם קלטו את בלינקוב אומר לשר התקשורת משה כחלון: "אל תהיה פראייר. הוא לחיץ, הוא בן אדם לחיץ" - אם כי לא ברור למי התייחס.

מאוחר יותר, קיים בלינקוב ראיון עם חדשות 10 ותקף את אורי יוגב, יועצו הכלכלי של נתניהו, שניהל את המו"מ עם ההסתדרות. "אין לי ריב עם ראש הממשלה. נעשה פה מהלך לא על ידי ראש הממשלה, אלא על ידי גורמים אחרים שאתם יודעים מי הם. היו הצעות החלטה שלא מתקבלות על דעתנו וחלק מהדברים של אותם גורמים פשוט לא יקרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully