וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: ניתן להסגיר מבריח הסמים לארה"ב

עדי שמחוביץ

13.5.2009 / 11:11

ביהמ"ש העליון החליט כי יניב חזיזה, שהבריח כדורי אקסטזי לארצות הברית, הינו בר הסגרה, ודחה את הערעור שהגיש בעניין

בית המשפט העליון דחה ערעור של ישראלי המואשם בסחר בסמים בארצות הברית אשר הוכרז כבר הסגרה. באוקטובר 2004 הוגש לבית המשפט בקליפורניה כתב אישום נגד יניב חזיזה, על פיו בסוף שנת 2003 נתפס משלוח סמים על ידי רשויות המכס והגבולות בארצות הברית. המשלוח, שנשלח מבלגיה, כלל שתי חבילות שהכילו יחדיו כ- 8 וחצי ק"ג אקסטזי. יומיים לאחר מכן נתפס משלוח נוסף מבלגיה ובו שתי חבילות אקסטזי שהכילו יחדיו כ- 9 ק"ג אקסטזי.

על פי כתב האישום, מאחורי משלוחים אלה, עמדה רשת שבראשה אזרח ישראלי בשם אליהו מרציאנו, ולהערכת הרשויות בארצות הברית, הרשת עסקה בייבוא של מעל 150,000 כדורי אקסטזי לארצות הברית מדי חודש. מאוחר יותר, באמצעות קלטת וידאו המתעדת את משלוח החבילות, זיהו החוקרים בארצות הברית צעירה אמריקאית כמי ששלחה את החבילות מבלגיה. מרציאנו והצעירה נעצרו, ובמסגרת הסדר טיעון הודו במיוחס להם והעידו על מעורבותו של חזיזה בפרשה. על פי עדותם, חזיזה, ששימש כבלדר ברשת, העביר לצעירה את האקסטזי שנועד לשליחה מבלגיה.

בדצמבר 2006 העבירה ארצות הברית לישראל בקשה להסגיר לידיה את חזיזה. ובספטמבר 2007 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על חזיזה כבר הסגרה לארצות הברית. בית המשפט המחוזי קבע כי על פי התשתית הראייתית שהוצגה לפניו, אם היה חזיזה מבצע את המעשים המיוחסים לו בישראל היה ניתן להאשימו בישראל בעבירות של סחר בסמים מסוכנים.

חזיזה, באמצעות עו"ד שרון נהרי, ערער לבית המשפט העליון בטענה כי גם אם קיימות ראיות נגדו אין בהן כדי לקשור את מעשיו לארצות הברית ולכן ניתן לשפוט אותו רק בישראל או בבלגיה. חזיזה גם טען כי לאחר החלטת בית המשפט המחוזי הורשע חזיזה בבית משפט בבלגיה בגין פרשת הסמים הזו ונגזרו עליו 50 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי, על כן מאחר והורשע בגין העבירות המיוחסות לו אין מקום להעמידו לדין פעם נוספת.

כאמור, בית המשפט העליון דחה את הערעור ונימק כי יש מספיק בראיות שהוצגו בבית המשפט כדי להצדיק הסגרתו. לגבי הרשעתו בבלגיה, קבע בית המשפט כי על אף שהתקיימו הליכים פליליים בבלגיה, הם התקיימו בהעדרו של חזיזה ובלא שנשא את העונש שהוטל עליו. בית המשפט העליון גם קבע כי ישנו אינטרס ציבורי בקידום ההסגרה במקרה זה וכי בהסגרתו מקיימת ישראל את חובתה כלפי ארצות הברית כצד לאמנת ההסגרה: "הסגרתו של חזיזה עונה במקרה זה על אמות המידה הקבועות בחוק. הצורך במיצוי הדין עם עברייני סמים שפעילותם חובקת זרועות עולם מצדיקה הסגרה", נכתב בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully