וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "מתפלל להסרת המצור מעל עזה"

ניר יהב, בית לחם

13.5.2009 / 10:41

בנדיקטוס ה-16 אמר את הדברים במיסה בבית לחם. לדבריו, "הכס הקדוש תומך בזכות הפלסטינים למדינה עצמאית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 אמר היום (רביעי) במהלך ביקורו בבית לחם, כי הוא מתפלל לסיום המצור הישראלי על רצועת עזה." אנא היו בטוחים בסולידריות שלי אתכם". האפיפיור אמר את הדברים במהלך מיסה בעיר. מוקדם יותר הבוקר אמר האפיפיור בביקור במעונו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן , כי "הכס הקדוש תומך בזכות הפלסטינים לבית לאומי באדמת אבותיהם, שיתקיים לצד שכניו בשלום ובביטחון בגבולות מוכרים".

הוא הוסיף כי "אני יודע כמה סבלתם וכמה אתם ממשיכים לסבול, כתוצאה מהתהפוכות שפגעו בארץ הזאת במשך עשורים. ליבי יוצא אל כל המשפחות שאיבדו כל כך הרבה". בהמשך היום צפוי האפיפיור לפגוש את אבו מאזן לפגישה בארבע עיניים ולאחר מכן יבקר במחנה הפליטים אל-עאידה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עמד לצד האפיפיור וקרא ל"סיום סבלו של העם הפלסטיני ולהקמת המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים לצד ישראל", כמו גם ל"שיבת הפליטים על פי החלטות האו"ם וביצוע יוזמת השלום הערבית שהוכרה על ידי 57 מדינות". אבו מאזן גינה את פעולותיה של ישראל ואמר כי "לצערנו יש על האדמה הקדושה הזו מי שבונה גדר הפרדה במקום לבנות גשר של חיבור". הוא הוסיף כי "ישראל הכריחה את המוסלמים והנוצרים בארץ להגר מבתיהם על מנת להפוך את אתרינו הקדושים לאתרי תיירות".

הפלסטינים הקימו לקראת הביקור תיאטרון פתוח, סמוך לגדר ההפרדה. בכך התעלמו הפלסטינים מדרישות ישראל להפסיק את העבודות במקום. עדיין לא ברור אם האפיפיור ינאם בו במהלך מחנה הפליטים בעיר. אלפי צליינים מרחבי העולם יחד עם תושבים פלסטינים ותלמידי בתי ספר בעיר הגיעו לרחבת כנסיית המולד כדי להשתתף במיסה המרכזית אותה ניהל האפיפיור.

אלפי שוטרים של הרשות הפלסטינית התפרסו בכוחות מתוגברים ברחבי העיר. מאות עיתונאים מרחבי העולם הגיעו לסקר את האירוע. דגלים של הרשות הפלסטינית ושל הוותיקן נתלו ברחובות כמו גם תמונותיהם של יו"ר הרשות ושל האפיפיור. אחד הצליינים מברזיל סיפר לוואלה! חדשות: "אני נרגש מאוד. אני מתגורר בבית לחם כבר 15 שנים ואני מרגיש שביקור האפיפיור היום הוא מתנה מאלוהים. האפיפיור נושא איתו מסר שכולנו בני האלוהים ללא הבדל. אם אראה את האפיפיור אומר לו דבר אחד – תודה רבה".

תלמידי בתי ספר נוצרים בבית לחם החליטו להגיע לצפות במיסת האפיפיור במקום להגיע ללימודים. רבים מהמשתתפים והצליינים לבשו חולצות עליהם נכתב "ביקורו של האפיפיור בישראל – מאי 2009, ברוח האחדות והשלום". למקום הגיעו גם עובדי או"ם רבים ודיפלומטים שבאו לצפות במיסה. אחד מעובדי האו"ם בירושלים אמר לוואלה! חדשות כי הוא רעייתו וארבעת ילדיו הגיעו לצפות באפיפיור. "אנחנו מאוד מתרגשים", אמר "לעולם לא ראינו אותו וכנוצרים קתוליים זוהי הזדמנות יחידה לראותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully