וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון מרתוני: סוכמה עסקת החבילה במשק

13.5.2009 / 3:04

עקב סיכום פרטי העסקה עם ההסתדרות והתעשיינים, שרי מפלגת העבודה צפויים לתמוך בתקציב המדינה. שרי הממשלה יצביעו מאוחר יותר היום

בתום ישיבה מרתונית שנערכה הלילה (רביעי) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, הוסכם על עסקת החבילה במשק עם ההסתדרות והתעשיינים. ההערכה היא שבעקבות ההסכם שהושג, שרי מפלגת העבודה יתמכו בתקציב המדינה לשנים 2009-2010.

על פי המסתמן מישיבת הממשלה שנערכה אמש לאישור התקציב, מסגרת התקציב תוגדל בשנה הנוכחית בקצת פחות מ-3% וב-2010 הגידול יוחזר ל-1.7%. התקציב יכלול גם העלאה של המע"מ באחוז לשנה וחצי הקרובות. נראה גם כי יוטל מע"מ, לראשונה בתולדות המדינה, על פירות וירקות. המע"מ על פירות וירקות יעשיר את קופת המדינה ב-1.8 מיליארד שקל השנה ובשנה הבאה.

משיחה שקיים ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנואל טרכטנברג, עם עיתונאים, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה בתחילה להוריד את מס המוטל על יחידים מ-46% ל-44% אחוז, אבל לבסוף הוחלט להורידו רק ל-45% ב-2010. עוד הוחלט כי במס החברות לא יעשה כל שינוי בינתיים. טרכטנברג אמר כי לדעתו "צריך להקפיא את שני הצעדים הללו". בנוסף, יוטל מס על רכבי יוקרה, שיניב כ-400 מליון שקלים למדינה בשנה.

טרכטנברג הוסיף ואמר כי כדי להישאר בתקרת הוצאה של 2.9% יידרש קיצוץ רוחבי משמעותי ביותר, לפחות 5%, בתקציבי כל משרדי הממשלה. על פי המסתמן, משרד הביטחון יהיה יוצא מן הכלל מבחינה זו והקיצוץ שייעשה תקציבו כנראה יהיה נמוך יותר וחד פעמי. יעד הגירעון נשאר 6% ב-2009 ו- 5.5% ב-2010.

במהלך הדיון בממשלה על התקציב הוחלפו דברים קשים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרמטכ"ל גבי אשכנזי, כאשר אשכנזי יצא נגד הכוונה להעלות את גיל הפרישה בצה"ל.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר שעלות הפנסיה של יוצאי הצבאי מגיעה ל-4.5 מיליארד שקלים. לשמע הסכום, אמר ראש הממשלה: "אני לא יכול לקבל את זה" והרמטכ"ל השיב לו "אז אל תקבל". נתניהו אמר "יש לי הערכה רבה לאנשי הקבע, אך אין גוף שלא יכול להתייעל ולהשתפר. אין לי כוונה לפגוע אך יש מקום להתייעל". מאוחר יותר, מחוץ לישיבת הממשלה, התנצל הרמטכ"ל בפני ראש הממשלה על דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully