וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מסגרת התקציב תוגדל בכמעט 3%

12.5.2009 / 23:29

בשיחה עם עיתונאים, אמר ראש המועצה הלאומית לכלכלה כי המס המוטל על יחידים יוקטן ב-2% וכי יוטל מס על רכבי יוקרה

על פי המסתמן הערב (שלישי) מישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנים 2009 ו-2010, מסגרת התקציב תוגדל בשנה הנוכחית בקצת פחות מ-3% וב-2010 הגידול יוחזר ל-1.7%. התקציב יכלול גם העלאה של המע"מ באחוז לשנה וחצי הקרובות.

משיחה שקיים ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנואל טרכטנברג, עם עיתונאים, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה בתחילה להוריד את מס המוטל על יחידים מ-46% ל-44% אחוז, אבל לבסוף הוחלט להורידו רק ל-45% ב-2010. עוד הוחלט כי במס החברות לא יעשה כל שינוי בינתיים. טרכטנברג אמר כי לדעתו "צריך להקפיא את שני הצעדים הללו". בנוסף, יוטל מס על רכבי יוקרה, שיניב כ-400 מליון שקלים למדינה בשנה.

טרכטנברג הוסיף ואמר כי כדי להישאר בתקרת הוצאה של 2.9% יידרש קיצוץ רוחבי משמעותי ביותר, לפחות 5%, בתקציבי כל משרדי הממשלה. על פי המסתמן, משרד הביטחון יהיה יוצא מן הכלל מבחינה זו והקיצוץ שייעשה תקציבו כנראה יהיה נמוך יותר וחד פעמי. יעד הגירעון נשאר 6% ב-2009 ו- 5.5% ב-2010.

שלושה מכשולים עיקריים

לדברי טרכטנברג, "הדיונים מורכבים בגלל שאנחנו מדברים על שבירה של שלושה מכשולים שהיו לפנינו. הראשון הוא הצורך בהעלאת מיסים כדי לעמוד ביעד הגירעון. כל השנים הקודמות הורדנו מסים ועכשיו אנחנו בסיטואציה שצריכים לעלות אותם. זה נושא טעון מאוד".

"דבר שני", המשיך טרכטנברג, "הוא הגדלת תקרת ההוצאה. במשך מספר שנים היינו ב-1.7% והתמודדנו עם קשיים כל שנה כדי לעמוד בזה. עכשיו אנחנו עומדים בפני הצורך להעלות את תקרת ההוצאה כדי שנוכל לתת אפשרות למדיניות מרחיבה מינמלית ולאור הצרכים הרבים מצד הביטחון ומצד החברה".

"בנוסף", אמר טרכטנברג, "שיתוף הפעולה שמסתמן עם ההסתדרות ועם המעסיקים הוא דבר שלא קרה מאז שנות ה-80. כל זה קורה כאשר אנחנו מדברים על תקציב דו שנתי ובלוח זמנים קשה של שלושה שבועות להעברת התקציב בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully