וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין נתניהו לרמטכ"ל בישיבה על התקציב

12.5.2009 / 21:55

נתניהו אמר כי אינו מוכן לקבל את העלות הגבוהה של הפנסיה ליוצאי הצבא. אשכנזי השיב: "אז אל תקבל". מאוחר יותר, התנצל

במהלך הדיון בממשלה על התקציב הערב (שלישי) הוחלפו דברים קשים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרמטכ"ל גבי אשכנזי, כאשר אשכנזי יצא נגד הכוונה להעלות את גיל הפרישה בצה"ל.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר שעלות הפנסיה של יוצאי הצבאי מגיעה ל-4.5 מיליארד שקלים. לשמע הסכום, אמר ראש הממשלה: "אני לא יכול לקבל את זה" והרמטכ"ל השיב לו "אז אל תקבל". נתניהו אמר "יש לי הערכה רבה לאנשי הקבע, אך אין גוף שלא יכול להתייעל ולהשתפר. אין לי כוונה לפגוע אך יש מקום להתייעל". מאוחר יותר, מחוץ לישיבת הממשלה, התנצל הרמטכ"ל בפני ראש הממשלה על דבריו.

בתוך כך, גורמים בסביבת ראש הממשלה העריכו שעוד הלילה תיחתם עסקת החבילה עם המעסיקים ועם ההסתדרות, וכי ישנם סיכויים גבוהים שישיבת הממשלה הדנה בתקציב תסתיים בסביבות חצות.

קודם לכן, הודיע שר הפנים אלי ישי כי שרי ש"ס יצביעו בישיבת הממשלה נגד תקציב המדינה. לדבריו, "ש"ס תצביע נגד התקציב, אלא אם יהיו שינויים מהותיים בנוגע למע"מ על הפירות והירקות ובנוגע לגזירות במשרדי הממשלה".

אהרונוביץ' יצביע נגד, גם ש"ס

גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) הודיע כי יצביע נגד התקציב בשל הקיצוץ הנרחב במשרדו. אהרונוביץ כינס היום ישיבה עם בכירי משרדו, בה נכח גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, לאור הקיצוץ המוצע בסך 1.4 מיליארד שקל בתקציב המשרד. גם שר המדע, יו"ר הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ, הודיע כי בכוונתו להצביע נגד הצעת התקציב אם לא יושגו הסכמות בנושאי חינוך, רווחה ועלייה אותן העביר לראש הממשלה.

ובינתיים, המחלוקת בין פקידי האוצר לבין צוותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עלתה מדרגה והגיעה עד כדי האשמה במתן שוחד. מצלמות הטלוויזיה תפסו את רם בלינקוב, הממונה על התקציבים באוצר, אומר ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בהקשר של דרישת ההסתדרות להעלות את שכרם של חלק מעובדי קופות חולים: "זו אותה קופת החולים שמבקשת ממני סיוע של 500 מיליון שקל, אז בגלל שרוצים לקנות את עופר עיני... אתה יודע מה אמרתי להם? פה ראש ממשלה הלך הביתה על דברים הרבה יותר פחותים. זה שוחד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully