וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק דרש מנתניהו לא לבנות בהתנחלויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.5.2009 / 17:32

שר החוץ המצרי אבו אל-רייט סיפר בראיון ל"אל-ערבייה" על השיחה בין המנהיגים אתמול. "נתניהו נדרש גם להסכים לחזון 2 המדינות"

"נשיא מצרים חוסני מובארק דרש בצורה ברורה מראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהסכים לפתרון שתי המדינות" – כך אמר היום (שלישי) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה". אבו אל-רייט אמר כי בפגישתו אתמול בשארם א-שייח' עם מובארק, דיבר נתניהו על סיוע כלכלי לפלסטינים ועל כך שיש להשקיע מאמצים לכונן שלום.

"בנקודה זו התערב הנשיא מובארק", המשיך אבו אל-רייט. "הוא היה ברור מאד בדרישתו מנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות משום שכך הוא פוגע בפתרון שתי המדינות לשני עמים. מובארק אמר לנתניהו כי על ישראל להבין שמטרת תהליך השלום היא הקמת שתי מדינות". לדברי השר המצרי, נתניהו הקשיב היטב והבהיר כי ממשלתו תפעל למען השלום.

אבו אל-רייט אמר עוד כי הוא סבור שנתניהו ייאלץ להתגמש ולוותר כשייפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. בתשובה לשאלה האם נתניהו הגיע למצרים על מנת לשמוע את הטענות המצריות או על מנת לגבש תפיסה חדשה ענה השר: "הוא לא יכול לקבוע מציאות חדשה. עלינו לומר לישראל כי עתידה מבוסס על פתרון שתי המדינות ומתן מענה לצרכי הפלסטינים".

לדברי אבו אל-רייט, מובארק דיבר גם על חשיבות הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה "שתהווה בסיס למשא ומתן ולעסקאות לשחרור שבויים". השר אמר כי "נתניהו הבטיח כי בימים הקרובים ידון בנושא זה וימנה נציג מטעמו שינהל את המגעים לגיבוש עסקת שליט".

אבו אל-רייט גילה עוד כי נתניהו הביע את חששו מתכנית הגרעין של אירן וכי מובארק הביע הסתייגות מתקיפה ישראלית באירן: "מובארק הבהיר כי יש זכות לעשות שימוש באנרגיה גרעינית למטרות שלום. מובארק הבהיר כי מצרים אינה מעוניינת בפעולות צבאיות תוקפניות שיביאו למתיחות באזור ואמר גם כי עד כה לא הוכח שלאירן יש יכולות גרעיניות צבאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully