וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרמנים הבינו שירי הוא לא משחק ילדים

ארז רומס

12.5.2009 / 17:57

מסע ההרג שביצע בן 17 בתלמידי בית ספרו הותיר סימני שאלה רבים. על הכוונת: החרפת חוק הנשק ואיסור על משחקי מלחמה

חודשיים עברו מאז נכנס טים קרטשמר לתיכון "אלברטוויל", שבעיירה הגרמנית ויננדן, חמוש באקדח "ברטה", אותו גנב מאוסף הנשק הפרטי של אביו, והחל לירות בתלמידים באחת הכיתות. במהלך מסע ההרג עלה בידו לרצוח 9 תלמידים, שלוש מורות, ואדם נוסף שעמד מחוץ למרפאה מעבר לכביש. קרטשמר מת שעות לאחר שהחל את מסעו, במרחק 30 ק"מ מבית הספר, לא לפני שרצח שני בני אדם נוספים בסוכנות להשכרת רכב. לאחר מכן התאבד בירייה. בסך הכל הוא רצח 15 בני אדם.

העיירה השלווה שבדרום-מערב גרמניה הוכתה בתדהמה, אשר סחפה איתה את המדינה כולה. זו לא הייתה הפעם הראשונה בגרמניה, בה נרצחו תלמידים בבית ספרם בידי תלמיד אחר, והישנות המקרים עוררה שאלות נוקבות באשר לסיבות האפשריות להתרחשות מקרים אלה.

השבוע הודיעה הממשלה הגרמנית, כי בעקבות הטבח בוויננדן בכוונתה להקשיח "עוד הקיץ" את חוק הנשק הגרמני. שניים מהשינויים המרכזיים הינם איסור על קיום משחקי מלחמה מסוג "פיינטבול" ו"לייזר-דום", וכמו כן חיוב אחזקת כלי נשק בכספות המוגנות בקוד ביומטרי. השבועון הגרמני "שפיגל" דיווח, כי נציגי הקואליציה נימקו את כוונתם בכך שהם מעוניינים לאסור משחקים "המדמים הרג". לפי הצעת החוק, על מקום שיפעיל משחקים מסוג אלה יושת קנס בסך 5000 יורו. ב"שפיגל" מצביעים על הבעייתיות הגלומה בהצעה מסוג זה, ותוהים האם מדובר בספורט תמים או שמא ב"סימולציות הרג", כפי שרואים אותם הפוליטיקאים? שאלה נוספת שראויה להישאל הינה עד כמה בסמכותה – ובמיומנותה – של הממשלה הגרמנית בכלל להכריע בשאלה זו?

ההצעה נתקלה בהתנגדות חריפה מצד האופוזיציה, חובבי משחקי הפיינטבול ואפילו ראשי המשטרה הגרמנית. יו"ר איגוד השוטרים הגרמני, קונרד פרייברג, אמר בראיון לאתר האינטרנט של "שפיגל", כי "נכון שניתן לראות בפעילות פנאי מסוג המשחקים הללו תופעה ילדותית או טיפשית, אך אני בספק אם ניתן לאשש קשר בין משחקים אלה לבין פעילות פלילית".

רמונה רות, המפעילה בברלין מרכז פיינטבול, מספרת: "כולם באים אלינו, ובכלל – בין 20 ל-30 אחוזים מהמבקרים הם נשים". כנראה שכשרות אומרת "כולם" היא יודעת על מה היא מדברת, כי לדבריה לאחרונה אף התארחה אצלה קבוצה של פוליטיקאים ממפלגת השלטון השמרנית (CDU). מעניין אם הם נהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully