וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפצ'י שלכם יגרום למגפה העולמית הבאה?

12.5.2009 / 18:48

לשים יד על הפה בעת עיטוש או שיעול זה לא רק אסתטי אלא גם חשוב בריאותית. בעת שיעול, 20 אלף וירוסים נפלטים לאוויר וכולנו בסכנה

נבהלתם משפעת החזירים? חששתם ממגפת הסארס? התכוננו להיכנס לפאניקה אמיתית. בפעם הבאה שאתם מתעטשים או משתעלים, כדאי מאוד שתכסו את פיכם: 20 אלף וירוסים נפלטים לאוויר העולם בכל שיעול ממוצע. לדברי ג'וליאן טאנג, יועץ למיקרוביולוגיה, כ-3,000 רסיסים מיוצרים בכל שיעול. כל רסיס כזה מכיל וירוסים רבים.

"בהתבסס על מחקרים ועל ההנחה ש-3,000 רסיסים מיוצרים בכל שיעול, כ-19,500 וירוסים של שפעת משתחררים לאוויר כשאדם משתעל", הסביר טאנג. באומרו רסיסים, מתייחס טאנג לכאלו שנשארים מספיק זמן באוויר כדי להדביק בני אדם.

על רקע הפאניקה מפני שפעת החזירים, שפשטה בעולם בשבועות האחרונים, החלו ממשלות רבות להחיות קמפיינים הקוראים לתושבים לשמור על הגיינה. באינדונזיה, משודרת בימים אלו פרסומת בטלוויזיה, בה נראית אישה צעירה הנוזפת במחזר שלה ומפצירה בו ללכת למרפאה כי "השיעול שלו אינו נורמלי". עם זה, מומחים עדיין אינם בטוחים לגבי תנאי ההידבקות כשמדובר בווירוסים של שפעת.

לדברי טאנג, וירוס השפעת הופך למדבק כשמספר גורמים מתמלאים, כגון כמות האנשים הנושמת את הרסיסים שבאוויר ועובדת היותם מחוסנים או לאו. "אנשים שחוסנו בעבר או נדבקו בעבר בווירוס דומה יכולים לפתח נוגדן לנקות את הווירוס מהמערכת הנשימתית שלהם לפני שהוא גורם למחלה. אך אפילו המחוסנים יכולים לפתח סימפטומים", הוסיף.

הרופאים סבורים כי וירוס הנשיא באוויר יכול להיות מידבק בטווח של מטר, בנוסף לכך שהוא יכול לעבור בשל מגע ישיר עם חפצים נגועים, כגון צעצועים. "לבישת מסכות עשויה לעזור לצמצם את סיכוי העברת הווירוס, כמו גם כיסוי הפה בעזרת היד או בטישו בעת השיעול או העיטוש. זה משמש כמחסום המונע את מעבר הווירוס", הסביר טאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully