וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צליין, לא פוליטיקאי

פאולה הנקוקס

12.5.2009 / 16:35

מפגש ביד ושם, גינוי - אבל לא מספיק - של הנאציזם ותמרון פוליטי מוצלח. פאולה הנקוקס, כתבת CNN בישראל, מסכמת את היום הראשון של ביקור האפיפיור

על השאלה האם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יעז להיכנס לשדה המוקשים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ניתנה תשובה, דקות ספורות לאחר שנחת בנמל התעופה בן גוריון. האפיפיור העז גם העז, וקרא להקמת מולדת לעם הפלסטיני.

נאומו לא כלל את המונח הפוליטי "פתרון שתי המדינות", שאחרי הכל מדובר בצליין ולא בפוליטיקאי, אלא דרישה ל"מולדת משלהם, בגבולות בטוחים הזוכים להכרה בינלאומית". פלסטינים רבים תוהים, כמה יכולים דבריו של המנהיג הרוחני להשפיע, כאשר מנהיגי ארצות הברית ומדינות אחרות לא הצליחו עדיין להשיג הרבה בעניין.

האפיפיור מגיע לארץ עם מטען היסטורי בדמות חברות בתנועת הנוער הנאצית, חברות חובה למי שגדל בגרמניה הנאצית. אבל בנאומו ביד ושם, תחנת חובה בכל ביקור בדרג שכזה, לא נכלל גינוי חד משמעי לנאציזם, אך כלל גינוי שלא משתמע לשתי פנים של אנטישמיות בכל צורה ובכל מקום.

שדה מוקשים פוליטי

נימת היום הראשון שלו היתה עבודה משותפת למען השלום ובנאומיו הזכיר בנדיקטוס ה-16 למנהיגים דתיים, שכולם עובדים את אותו האל ושעליהם להתרכז במה שמחבר אותם ולא בנושאים עליהם הם חלוקים. אך בערבו של יום הוא זכה לתזכורת חריפה באשר לשדה המוקשים הפוליטי בו הוא מבקר. בישיבה הבין דתית בירושלים, נשא שיך תייסיר אל טמיני, ראש בית המשפט העליון הפלסטיני, נאום ספוטנטי שבמהלכו קרא למוסלמים ונוצרים להתאחד כנגד מה שכינה "הישראלים הרצחניים".

ישיבתו במפגש הזה היתה ההוכחה שבנדיקטוס ה-16 הולך בדרכו של קודמו, האפיפיור יוחנן פאולוס השני, שהקשיב לנאום דומה מפיו של אותו השיך, במהלך הביקור שלו בארץ הקודש לפני תשע שנים.

* הכותבת היא כתבת CNN בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully