וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "הסבירות למלחמה - נמוכה"

פנחס וולף

12.5.2009 / 16:40

בסקירה שנתית לממשלה אמר האלוף ידלין כי צה"ל מרתיע את האויב. עם זאת, לדבריו, ההתעצמות של סוריה, חיזבאללה וחמאס נמשכת

"בשנה וחצי הקרובות מה שישפיע על התהליכים במזרח התיכון יהיה מאמץ ההתגרענות של אירן והמאבק בין מתונים לקיצונים באיזור", כך אמר היום (שלישי) ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין בהערכת מצב שנתית שהציג בפני הממשלה. "הסבירות למלחמה יזומה על ידי האויב היא נמוכה בהיקף רחב, בעיקר לנוכח ההרתעה הישראלית החזקה, אך קיימת סכנה להסלמה שהצדדים לא מעוניינים בה", הבהיר.

ידלין אמר כי "בנוסף, נמשכת ההתעצמות הצבאית של סוריה, חיזבאללה וחמאס בתמיכה אירנית תוך ניסיון לקזז את היתרון הצה"לי". לדבריו, "סוריה וחיזבאללה מפתחות שדרוג של יכולות הרקטות, מערכות נ"מ, ראשי נפץ טובים יותר ונ"ט חדישים. הן יודעות שהן בנחיתות".

ראש אמ"ן התייחס אף למצב בעזה ואמר כי "גם בעזה אנחנו רואים תהליכים מואצים של בניית כוח מצד חמאס, גם לאחר מבצע עופרת יצוקה. חמאס מבצע הפקת לקחים ובונה תוכניות כוננות לעימות עתידי". ידלין ציין כי "בטווח הקצר הסיכוי למהלכים של הסלמה מצד חמאס הם נמוכים".

ידלין הוסיף כי "במזרח התיכון השתרש מאבק בין מתונים לקיצונים שבו ישראל היא לא לב הסכסוך. לא רק ישראל מבינה את האיום שאירן מטילה על האזור. מצרים עושה מאמץ גדול יותר ממה שעשתה בעבר למניעת הברחות. היא עושה זאת גם בעומק השטח, ליד הגבול עם סודן, גם בסיני וגם בציר פילדלפי. האם זה עוצר את ההברחות? לא. אבל המצב הרבה יותר טוב".

ידלין התייחס גם לתקציב הביטחון, ואמר כי "תקציב הביטחון הוא התקציב היחיד שצריך למדוד אותו על פי גודל המדינה". הוא הוסיף כי "צריך לבחון האם הוא נותן מענה לגודל האיומים על המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully