וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה: "חיפה כימיקלים" שבים לעבודה

12.5.2009 / 12:55

לאחר שבועות של השבתה, שבים עובדי "חיפה כימיקלים" לעבודה. פריצת הדרך הושגה לאחר שהוחלט להגביל את מחיר האשלג

עובדי מפעל חיפה כימיקלים ישובו לעבודה סדירה, לאחר שהושג הסכם פשרה בתיווכו של יושב ראש וועדת הכספים משה גפני ויו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (הליכוד). בדיון שנערך הבוקר (שלישי) בוועדה סוכם כי העובדים ישובו לעבודה סדירה, הסכסוך יעבור לבוררות של שופט בדימוס, ותקבע עלות מקסימלית למחיר האשלג.

בסוף חודש אפריל נאלצה הנהלת מפעל להורות על השבתת קווי הייצור עד להודעה חדשה עקב אי יכולתה לרכוש אשלג במחירים הנדרשים על-ידי מונופול קבוצת כימיכלים לישראל. בחברה הבהירו כי ללא ירידה משמעותית במחיר האשלג, לא יוכלו קווי הייצור במפעלי החברה בחיפה ובמישור רותם שבנגב לחזור לפעילות. ההשבתה נעשתה בתיאום עם ועד עובדי המפעל שתמך במאבק.

לאחר דיון שהתקיים היום, סיכמו הצדדים כי הסכסוך כולו יעבור לבוררות של שופט בדימוס למשך כחצי שנה, העלות המכסימלית של האשלג תיקבע ל300 דולר. עוד הוחלט כי העובדים ישובו לפעילות סדירה לאלתר.

בתום הסיכום בין הצדדים, העלה יו"ר הוועדה גפני את הסיכום להצבעת חברי ועדת הכספים והוא אושר פה אחד. 'אני שמח שהצלחנו להוביל את הצדדים לפשרה ולבוררות מיידית, כך שהעובדים שבים סוף סוף לעבודה סדירה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully