וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הלימודים יושבתו, הבגרויות יתקיימו

נעמה טלמור ואיילה חננאל

13.5.2009 / 3:22

מרכז השלטון המקומי הודיע כי ישבש היום את הלימודים בעקבות הקיצוצים בתקציב החינוך. "זו ממשלה של טייקונים שמנותקת מהעם"

מרכז השלטון המקומי הודיע כי ישבית היום (רביעי) את הרשויות המקומיות בעקבות הקיצוצים הצפויים בתקציב חינוך. במסגרת השביתה הכללית לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, גני הילדים, מוסדות החינוך המיוחד ומשרדי הרשויות יהיו סגורים. כמו כן עובדי התברואה לא יאספו אשפה ולא יינתנו דו"חות.

עם זאת, פורום 15 הערים הגדולות הודיע כי עריו ישבתו מחר במשך שעתיים בלבד, בין השעות 8:00 ל-10:00. באותן הערים יתקיימו לימודים במוסדות לחינוך מיוחד. הערים המשתייכות לפורום הינן: תל אביב, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, חולון, אשדוד, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, נתניה, רעננה, כפר סבא, הרצליה, חדרה ורחובות. עם זאת, רמת גן הודיעה כי תצטרף לשביתה הכללית.

נוכח השבתת בתי הספר, הודיע משרד החינוך כי יפעיל החל מהשעה 7:00 קו פתוח לפניות הציבור שמספרו 1-800-25-00-25. בנוסף ממליץ משרד החינוך לפנות למוקד העירוני ברשויות המקומיות.

בנוסף מאיימים במרכז השלטון המקומי לבטל את בחינות הבגרות שצפויות להתקיים בשבועות הקרובים. מוקדם יותר אף איימו לבטל את בחינת הבגרות בחקלאות שמתוכננת להתקיים מחר, אולם לאחר הידברות עם משרד החינוך הוחלט כי הבחינה תתקיים כסדרה.

שר החינוך גדעון סער פנה אמש לראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בבקשה לשקול בשנית את קיום השביתה בבתי הספר וגני הילדים מחר.

בתוך כך, הפגינו אתמול כ-60 ראשי רשויות מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים לא קיבלו את אישור המשטרה לקיים את ההפגנה. ראשי הרשויות ניסו להיכנס למשרד ראש הממשלה בירושלים והשוטרים שהיו במקום מנעו מהם את הכניסה לבניין. במהלך ההפגנה נפצעה שוטרת באורח קל עד בינוני. צוות של מגן דוד אדום פינה אותה לבית חולים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט אמר לוואלה! חדשות כי "ממשלת ישראל מפקירה את החינוך, לא ייתכן שביבי מצא זמן להיפגש עם עיני ואחרים ולא איתנו. זו ממשלה של טייקונים שמנותקת מהעם. אנחנו נבחרי הציבור האמיתיים ולא הם". בהפגנה צעקו ראשי הרשויות כי בכוונתם להקים מפלגת שלטון מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully