וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הטמין פתק בכותל המערבי

עידן דורנר

12.5.2009 / 10:33

בנדיקטוס ה-16 הגיע לביקור היסטורי בכותל ונשא תפילה בלטינית. שר התיירות: "ירושלים היא בירתנו הנצחית, אך קדושה לכל הדתות"

(צילום רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הגיע הבוקר (שלישי) לכותל המערבי. בטקס שנערך במקום נשא דברים שר התיירות סטס מסז'ניקוב שאמר כי ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל, אך מקום קדוש לכל שלוש הדתות. האפיפיור נשא תפילה בלטינית ורב הכותל שמואל רבינוביץ' נשא אף הוא תפילה. לאחר הטקס הקצר הטמין האפיפיור פתק בין אבני הכותל.

סמטאות העיר העתיקה השוקקות חיים בדרך כלל, נותרו שוממות בעת ביקורו של האפיפיור בהר הבית ובכותל המערבי. כוחות רבים של משטרה ומג"ב הציבו מחסומים רבים ומנעו את הגישה לאגן הקדוש. הסוחרים ברובע המוסלמי בעיר התאכזבו מהביקור ההיסטורי בשל הפגיעה בעסקים. תלמידי הישיבות שכן הורשו להיכנס לאזור הרובע היהודי, סירבו לקחת חלק בחגיגה והעדיפו להתמרמר על הביקור, שמנע מהם להתפלל בכותל למשך שעות רבות.

לדברי אחדים מהם, המדינה מעניקה כבוד רב מדי לראש הכס הקדוש, למרות שלדעתם הוא לא עשה די כדי למנוע את רדיפות היהודים. השוטרים שהוצבו במחסומים לא הצליחו להסביר את פשר האבטחה הכבדה, או לומר מתי היא תוסר וזאת למורם רוחם של התיירים המאוכזבים שקיוו להעיף מבט חטוף באפיפיור מטמין פתק בכותל המערבי.

ישתתף במיסה המונית

את היום השני לביקורו בישראל, התחיל האפיפיור בפגישה עם המופתי של ירושלים בהר הבית. לאחר הביקור בכותל הוא צפוי להיפגש עם הרבנים הראשיים בהיכל שלמה ולהשתתף במיסה המונית בכנסיית גת שמנים.

הבוקר תקף יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בחריפות את האפיפיור בנדיקטוס ה-16, בעקבות נאומו אמש ביד ושם. בראיון לקול ישראל אמר ריבלין כי "מדובר באפיפיור שהוא גם נציג הכס הקדוש, שיש לו הרבה מה לבקש סליחה מעמנו וגם כאדם גרמני שמדינתנו ועמו ביקשו סליחה. אבל הוא עצמו בא ומספר לנו כהיסטוריון, כמביט מהצד, כאדם שמחווה את דעתו על דברים שאסור שיקרו והוא היה, מה לעשות, חלק מהם. אנחנו, אם נוותר, בסופו של דבר יאמרו 'אפשר עם היהודים להסתדר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully