וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרי את מגובה

רינה וייסגלס הלקין

12.5.2009 / 9:39

ארגון "משפחה חדשה" מאמין בזכותם של כולם להקים משפחה, ומאפשר להתרחק מכבלי הרבנות. אבל גם להיפרד צריך לדעת. בימים אלה יצא המדריך שלהם לפרק ב'

אם סינדרלה או שלגיה היו קוראות את הידיעה הבאה הן היו מתהפכות בקברן הורוד. הסיפורים הרומנטיים על הנשיקות והאבירים נשמעים הזויים אפילו כאגדה היום, כשלאהבה הרבה פנים, צבעים וגם לא מעט סיבובים. "רוב הזוגות המתגרשים עושים זאת במהלך ארבע שנות הנישואין הראשונות", אומרת עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" שעוסק בזכות כל אדם למשפחה "מכאן שהעולם של מחפשי ומחפשות פרק ב' הוא עולם צעיר ותוסס עם אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות".

כחלק מהפעילות של הארגון, לצד שירותים משפטיים בתחום דיני משפחה נישואין והורות לכול אדם באשר הוא, מוציא הארגון אחת למספר חודשים, מדריך זכויות בנושא מסוים אקטואלי: פריון, ידועים בציבור, צוואות וירושות, וכדומה. לאחרונה יצא גיליון חדש ועדכני העוסק בזכויות של אנשים הפותחים בפרק ב' של זוגיות. "מדובר בפעם הראשונה שעוסקים בקשר בין יסודות העבר, הקשר הזוגי הקודם אל הקשר הנוכחי" מתגאה עו"ד רוזנבלום "בסיבוב השני אנו נושאים "חבילות" מן העבר- ילדים בני זוג לשעבר, ירושות וצוואות, החיים נהיו מסובכים ברגע שיש בהם ממון וילדים. בעבר לא נהגו להתגרש, לחיות כידועים בציבור, להצטלב בין דתות, לחיות עם אותם בני מין, היחסים החדשים האלו של זוגיות משליכים על יחסי הממון, מבחינת השאלה איזה דין חל על הדברים האלה".

להתגרש זו פריווילגיה לעשירים

לאחרונה, לא מעט זוגות מעדיפים לא להתגרש ובעיקר לחיות עם בן/בת זוג חדש מבלי להתחתן שוב "הרבה אנשים נשארים נישואין על הנייר, כי יקר להתגרש" מסבירה עו"ד רוזנבלום "כאשר אם מי מבני הזוג עדיין נשוי על הנייר הוא יכול להיות ידוע בציבור בקשר החדש. הדרך להתקשר עם בן זוג חדש היא רבת פנים. ללא ספק הידועים בציבור זה הכוח העולה, אם בעבר זו הייתה ברירת מחדל של כוהנים וגרושות שלא יכלו מבחינה דתית, כיום יש נטייה להסדיר את היחסים בהסכם בה הם קובעים את היסודות לזוגיות".


וכאן אתם נכנסים לתמונה?

"אנו עורכים להם הסכם שישקף את כול החיים המשותפים. משפחה היא משק שצריך לקיים אותו על כול ההיבטים הרגשיים, הכלכלים, מההתחלה עד הפרוק".

אנטי רומנטי אפשר לומר?

"ההסכמים נועדו לפרוק מוקשים, בטח ובטח בסיבוב שני. הסכם הממון הראשון היה הכתובה שלא מתאימה למאה עשרים אחת, אבל רואה את הצורך בלקיחת אחריות. לחיים יש סוף, אי אפשר להתחסד ששום דבר לא נגמר, בסיבוב שני כבר מבינים את זה. הזוגות באים מצולקים, עם ילדים, עם רכוש או אובדן רכוש, הם יודעים מה מצפה להן, אין כבר נאיביות. ההסכם לא פוגע באושר, זה דומה לכך שאתה קונה אוטו ואתה עושה ביטוח. זה אומר שאתה כל יום שני מפעיל את הביטוח? התרופה הכי טובה לרגיעה היא העובדה שזה קיים."

הבטחנו זה לזו... בחוזה

אם בעבר המקוריות של זוג צעיר הייתה בבחירת שיר החופה, הרי שכיום, הבחירה בסוג החופה יכולה להיות ייחודית, אם בכלל מחליטים לעמוד תחתיה "למי שלא רוצה לשוב לשערי הרבנות יש את אפשרות הנשואים האזרחיים" מפרטת עו"ד רוזנבלום "והאפשרות השלישית הבלעדית ל"משפחה חדשה" הם נשואי חוזה, בה אנו מעניקים תעודת זוגיות, תצהיר משפטי שמדובר בבני זוג ידועים בציבור וכמובן שהיא ניתנת לכולם".

בואי נתמקד ב"כולם" מה קורה למשל בסיבוב שני אצל זוגות בני אותו מין? אם חד הורית?

"הרב המכריע נמנעים מצורה מוסדית ודי להם באהבה שבניהם. ההתמודדות בפרק ב' היא סוגיית הילדים. פרק א' נגמר קשה בגלל הכסף ופרק ב' מתחיל קשה בגלל הילדים. לא תמיד הם מסתדרים עם בני הזוג החדש ויש לכך השלכה כלכלית מבחינת זכויות ירושה, השוואה בין הילדים מהזוגות הקודמים, זה מאוד רגיש. ולצערי זו רק ההתחלה".

מה זה בדיוק אומר?

"הטכנולוגיה הרפואית רק תלך ותסבך את הדברים בנודע לילדים. יש את האם המאמצת, האם תורמת הביצית, האם הביולוגית, מי ההורים? היום רק משימוש בבנק הזרע יש קרוב ל 15 אלף ילדים, זה מאפשר זוגיות וירטואלית, הורות וירטואלית ועוד. תאמיני לי כמו שאני רואה, תוך עשר שנים לא יהיה זוג שלא יעלה על דעות להתחתן ללא הסכם. בעיות רכוש יכולות להעכיר יחסים. זה לא רומנטי לא לטפל בזה."

"המדריך לזכויות פרק ב". מדריך זה מקיף את כל העובדות, המידע המשפטי, הזכויות וההשלכות המתייחסות לזוגיות פרק ב' בחיים. המדריך ניתן ללא תשלום בטלפון 03-5660504.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully