וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזן הנבחר

ליבי גלבר

15.5.2009 / 9:30

כלבים ממש לא יודעים מתי אנחנו עצובים, אבל הם גם לא צריכים חצר. כמה מיתוסים מנותצים בהשראת הבלונדינית והרעשן. יומני הנסיכה, פרק 14

1. כלבים לא אוהבים להתקלח

ברור שמיה אוהבת מים, היא הרי גולדנית (בלי תעודות וכל השטויות האלה). אבל מה עם הפינצ'רון המעורב? הוא אמנם מתרחק משלוליות כאילו מדובר במוקשים, אבל כשמיה משתכשכת באמבטיה והחפיפה נראית לו כמו ליטופים אינסופיים הוא מת לקפוץ למים, וזה בדיוק מה שהוא עושה. אז אם תהיתם, שני כלבים ובן אדם יכולים להיכנס באמבטיה אחת קטנה, ואפילו לצאת נקיים ומרוצים.

2. אופי הכלב מעוצב לפי אופי בעליו

נכון שמיש כבר נושקת לעשור השני שלה ויש לה בעיות אגן, אבל העבר שלה מוכיח שהיא לא קיבלה את האופי של מי שגידל אותה. מינקות היא היפראקטיבית, אוהבת ים וטיולים ארוכים בטבע, וגם אוהבת כל אדם באשר הוא. הנה כבר הוכחה מושלמת לכך שלזאת שגידלה אותה כל השנים (ועדיין) לא היתה שום השפעה על ההתנהלות שלה בעולם. כל הניסיונות והדוגמה האישית לא הביאו לעצלות המיוחלת, להימנעות מספורט כדרך חיים. וגונז, הוא משוגע, רעשן, ווכחן ונבחן – בניגוד לכל מה שהוא רואה בבית.

3. כלב צריך חצר

הבלונדינית והגמד לגמרי מתפנקים על כל ניצן של עשב ונעורים למראה שטח פתוח (אם זה חוף הים או סתם גינה ציבורית), אבל הם גם מאוד מאושרים לחלוק דירה קטנה עם שני אנשים. כל עוד הטיולים התלת יומיים מספקים – כל כלב ישמח בחלקו. כל עוד יש משפחתיות ופינוקים, זה עדיף על כל מרחב בעולם, ובטח שזה יותר טוב ממכלאה של כמה עשרות סנטימטרים רבועים. כך שאם התירוץ שלכם לדחות את אימוץ הכלב עד שיהיה לכם בית עם חצר – תשכחו ממנו. כלבים יכולים להסתדר טוב מאוד גם בדירה, בלב העיר, כל עוד הם מקבלים אהבה וסיורים מרובים בשכונה.

4. כלבים לא יודעים לקרוא

זה נכון, הם באמת לא יודעים לזהות אותיות ולחבר אותן למילים. אבל גונזי למשל, שאי אפשר לקרוא לו גאון, דווקא מראה טעם ספרותי משובח. בספר דפי הזהב שהונח לא מזמן בפתח דירתנו, הוא לא נגע. אבל את מוסף הארץ הוא קרע לגזרים (על הספה) ברגע שנכנס הביתה. במוספים הפרסומיים של העיתון הוא לא נוגע, אבל הספר האחרון של אמיר גוטפרוינד זכה לגריסה יסודית (על המיטה) מיד. אז הם אולי אנאלפבתים, אבל יודעים מה אחרים אוהבים. גם זה משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

5. כלבים יודעים מתי אתה עצוב

לא היה ולא נברא. שמענו על כלבים שניגשים לבעליהם כשאלה עצובים או בוכים, אבל אצל מיש וגונז זה לא קורה. כשאנחנו עצובים, הם חמודים במיוחד ובאים לפנק ולהתפנק. כשאנחנו לא במצוקה נפשית, או אפילו כשאנחנו לא מראים סימנים לרגש כלשהו – הם חמודים במיוחד. כשאנחנו עצבניים, הם חמודים במיוחד וכשאנחנו עייפים, הם חמודים במיוחד. אז... "זה לא אנחנו, זה אתם".

ומיתוס אחד שהוא לא מיתוס

כלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, ולא בגלל שהם טובי לב או תמיד שם בשבילך. הם הרי שם כי הם מבויתים ותלויים בנו. הם פשוט הגרסה המשודרגת של האנושות, הגזע הנעלה – הם לא יודעים לשקר. הם יעשו הכל תמורת תשומת לב, אהבה ואוכל - זה כל מה שהם צריכים (כמעט כמונו) והם לא ינסו להראות כאילו זה לא המצב. הכל פתוח – תן אהבה, קבל אהבה. תן אוכל, קבל אהבה. תן משהו, כל דבר, קבל אהבה. כלבים צריכים להיות העם הנבחר, אור לאנושות, כי מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. ומעטים האנשים שאפשר להגיד את זה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully