וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח יחל בהליך להדחת דנקנר מתפקידו

מירב ארלוזורוב

11.5.2009 / 19:20

נגמרו המשחקים? בפיקוח על הבנקים יחלו בהליך רשמי במקביל להידברות עם הבנק וידרשו הקמת ועדת איתור למנכ"ל הקבוצה

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל עומד לפתוח בהליכים פורמליים להדחת דני דנקנר מתפקיד יו"ר בנק הפועלים. כך נודע ל-TheMarker. הפיקוח אינו מתכוון לקבל אף הצעת פשרה בנושא, ודורש את פרישתו המוחלטת של דנקנר מהבנק וכן שציון קינן לא ימונה לתפקיד מנכ"ל הבנק - אלא לאחר שיעבור ועדת איתור. בפיקוח נערכים אף להתמודדות משפטית, במידה שבנק הפועלים יבחר לערער על הליכי ההדחה באמצעות פנייה לבית המשפט. עם זאת, הליך זה יתבצע במקביל לנסיונות הנוכחיים להגיע לפרישה של דנקנר בהסכמה, וללא הליך פורמלי. מבנק הפועלים לא התקבלה תגובה.

בימים האחרונים הועלו הערכות באשר לפשרות אפשריות במאבק בין הפיקוח על הבנקים לבין בנק הפועלים. בין השאר, הושמעו הערכות לפיהן דנקנר יפרוש מתפקיד יו"ר הבנק, אבל יקבל חזרה את תפקיד יו"ר החברה הבת ישראכרט. הערכה אחרת היתה כי דנקנר יפרוש, אבל הפיקוח על הבנקים יאשר את מינוי קינן למנכ"ל הבנק. ל-TheMarker נודע כי ההערכות הן שגויות, וכי הפיקוח על הבנקים אינו מנהל כל מגעים לפשרה בנושא - וגם אינו מתכוון לאשר פשרה כלשהי.

הפיקוח עומד על דעתו כי קינן לא יוכל להתמנות למנכ"ל אלא אם ייבחר במסגרת ועדת איתור, לפי הכללים שקבע הפיקוח לוועדה כזו. בפיקוח מתעקשים בעיקר על פרישה מוחלטת של דנקנר מהבנק. מאחר שגם ישראכרט נחשבת חלק מהבנק, ומפוקחת על ידי הפיקוח, הרי שמעברו של דנקנר לשם אינו מקובל על דעת הפיקוח על הבנקים.

בפיקוח על הבנקים רואים במאבק מול הפועלים מבחן ליכולת הפיקוח. מאחר שלפיקוח על הבנקים סמכות להתערב במינויים בבנקים, העובדה שבנק מסרב לקבל את סמכות הפיקוח בנקודה זו מתפרשת כערעור על סמכות הפיקוח בכלל ועלולה להביא לסרוב של בנקים בעתיד להישמע להוראות הפיקוח בתחומים שונים. אי לכך, בפיקוח עומדים על כך שדרישותיהם מבנק הפועלים ייענו במלואן, וכי בנושא זה לא יהיו "דילים" או "עסקות" מכל סוג שהוא - מאחר שדילים כאלה חותרים תחת סמכות הפיקוח בכלל.

השימוש בסמכות הפיקוח על הבנקים להדיח מנהל בנק הוא חסר תקדים, וזו הפעם הראשונה שבה הפיקוח מפעיל הליכי הדחה. בפיקוח על הבנקים מודעים לכך שבנק הפועלים עשוי לערער על ההחלטה, - דבר שיהווה תקדים לכשעצמו: בפעם הראשונה יובאו סמכויות הפיקוח, ושיקול הדעת שמפעיל הפיקוח על הבנקים, למבחן בית המשפט. לפיכך נערכים בפיקוח להגן על הליכי ההדחה גם בפני בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully