וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מוכן להתחיל מיד במו"מ לשחרור שליט”

ניר יהב, שארם א-שייח

11.5.2009 / 18:13

גורם מדיני בכיר אמר בתום פגישת נתניהו ומובארק בשארם א-שייח כי בשבוע הבא ימונה נציג למו"מ לשחרור שליט וכי "נתניהו מוכן להתחיל מיד במו"מ לשלום עם הפלסטינים". ניר יהב, שליח וואלה! למצרים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"בשבוע הבא נתניהו ימנה נציג שירכז את המגעים לשחרור שליט במקום עופר דקל", כך אמר אחר הצהרים (שני) גורם מדיני בכיר לאחר סיום פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח.

נתניהו נחת אחר הצהרים (שני) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שנפגש עם נשיא מצרים. זוהי פגישתם הראשונה של שני המנהיגים מאז החל נתניהו בכהונתו הנוכחית. גורם מדיני בכיר אמר כי הפגישה בין מובארק לנתניהו היתה מצויינת, וציין כי בשבוע הבא צפוי נתניהו למנות נציג שירכז את המגעים לשחרור שליט במקום עופר דקל. לדברי הגורם הבכיר, בפגישה התברר כי אין שום הבדל בין נתניהו למובארק במאבק בקיצוניים, והיתה הבנה מצויינת בפגישה בכל הקשור לסוגיית אירן.

הגורם הבכיר הוסיף כי נתניהו אמר שהוא מוכן להתחיל מיד במשא ומתן לשלום עם הפלסטינים, וגם בשיחות על שחרור שליט. "נתניהו לא העלה בפני מובארק את סוגיית שתי המדינות לשני עמים, אולם הנושא השתמע בשיחה גם בלי שהודגש על ידי ראש הממשלה. אם נתניהו מדבר על כך שיש מדינה יהודית ולצידה מדינה שכנה, מכך משתמע שהוא מקבל את קיומה של מדינה פלסטינית".

בתום הפגישה במצרים אמר נתניהו במסיבת עיתונאים כי "באתי לשארם א-שייח כדי להביע את הערכת הממשלה החדשה למצרים ולנשיא המצרי. מובארק הינו מנהיג חזק ואמיץ שפועל למען ארצו ועמו למען ביסוס השלום. השלום שמתקיים ביננו כבר מעל לשלושים שנה הוא נכס אסטרטגי. אבן היסוד של היציבות במזרח התיכון".

"אופק של שלום"

נתניהו התייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "אנחנו רוצים להרחיב את השלום, קודם כל לשכנינו הפלסטינים. אנחנו רוצים שישראלים ופלסטינים יחיו עם אופק של שלום, ביטחון ושגשוג. אנו רוצים לחדש בהקדם האפשרי את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים ואני מקווה שהם אכן יתחדשו בשבועות הקרובים". נתניהו הוסיף כי "יש כוחות שמאיימים על יציבות המזרח התיכון. המאבק הוא לא בין דתות אלא בין מתונים לקיצונים, ויש לחזק את שיתוף הפעולה עם מצרים".

נשיא מצרים מובארק אמר כי "מצרים מצפה לעמדות חיוביות שישפיעו על מחויבות ישראל לשלום. מצרים רואה את עקרון שתי המדינות לשני עמים כבסיס לפתרון, כך תיפתח הדרך לשלום על בסיס היוזמה הערבית. דיברנו על הצורך בביסוס הרגיעה פתיחת המעברים והסרת המצור".

עיתונים המזוהים עם הממשל במצרים נקטו עמדה מרוככת בנוגע לביקור נתניהו וקראו למובארק להקשיב לדבריו בטרם יגבש את עמדתו לגביו. כלי התקשורת המזוהים עם האופוזיציה, לעומת זאת, תקפו את דבר הביקור וקראו לנתניהו לבטל את הגעתו.

עם נחיתת מטוסו של ראש הממשלה נתניהו בשארם א-שייח אמר בנימין בן אליעזר, שר התעשייה המסחר והתעסוקה שהתלווה לביקור, כי הוא "רואה בפגישה אבן בוחן להמשך המפגשים עם ההנהגה המצרית". לדבריו, "למצרים תפקיד חשוב במערכת האזורית ובמשא ומתן עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully