וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מורים מיישובי העימות פוטרו מעבודתם"

נעמה טלמור ופנחס וולף

11.5.2009 / 16:29

כך טוען יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. "מדובר בנקודות אפלות שקבעו נערי האוצר, מבלי להתייעץ עם אף אחד"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, טען היום (שני) כי עשרה מורים המועסקים באזור קו העימות וביישובי עדיפות לאומית, קיבלו הודעת פיטורים. לפני כשלושה שבועות נמסר מהמרכז לשלטון המקומי כי עבודתם של 1,450 מורים נמצאת בסכנה. בוחבוט אמר היום בוועדת החינוך של הכנסת כי הוא "דורש ששר האוצר יבטל את החוקים הקשים בחוק ההסדרים. מדובר בנקודות אפלות שקבעו נערי האוצר, מבלי להתייעץ עם אף אחד. הרשויות בהתמוטטות, אין לרשויות בעיה להחזיר את שירותי החינוך למדינה".

בתוך כך, שר החינוך גדעון סער אמר היום בדיון על הקיצוץ במערכת החינוך בוועדת החינוך של הכנסת כי "אנחנו זקוקים לכסף מינימלי כדי לבצע את הרפורמות. אנחנו בפני הכרעה מאוד דרמטית של הממשלה מחר".

סער אמר כי הדיונים עם האוצר יימשכו אחר הצהרים. "הנחיתי את הצוות המקצועי במשרדי לעשות הכל כדי למצוא פתרון. עלינו לראות את העניין בראייה רחבה שלא נגיע למקום שיסכן את העתיד שלנו. אם נפגע בחינוך נפגע בעתיד שלנו". לדבריו, "נכון לאתמול בערב הפערים עדיין עמוקים מאוד".

שר החינוך הוסיף כי "המצב במשק קשה ומחייב אחריות מצד כולנו. ברור לחלוטין שכל הגורמים כולל הכנסת צריכים להבין את המשמעויות העמוקות של המצב הכלכלי שעדיין לא מופנמות עד הסוף. אנו עומדים בפני תקופה קשה ביותר של קשיים מאוד גדולים. אני לא מסתכל על התקופה הזו כעל תקופה רגילה ותובע את מה שהיה מגיע לחינוך בדין".

התאחדות הסטודנטים וארגון הסטודנטים החליטו היום להחריף את מאבקם במחאה על הקיצוצים בתקציב ההשכלה הגבוהה והודיעו כי מחר יושבתו הלימודים באוניברסיטה העברית ובמכללות הציבוריות למשך שעתיים. ביום רביעי יושבתו הלימודים באוניברסיטת חיפה למשך שעתיים. "יש לדאוג גם לאזרחים כדי שייהנו מהחינוך בעוד עשור ולא רק לאלו הלומדים בה היום" אמר בועז טופורבסקי יו"ר התאחדות הסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully