וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת עונש כבד על הרופאה המרדימה

עדי שמחוביץ

11.5.2009 / 12:39

המדינה דורשת לגזור מאסר ממושך על ד"ר סווטלנה רוסו-לופו, שהורשעה בהריגת נטע-לי בורוסקי בת ה-4. אביה: "חיינו נהרסו"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הפרקליטות ביקשה היום (שני) מבית המשפט להטיל עונש מאסר כבד ופיצוי כספי על ד"ר סווטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה שהורשעה בהריגת הילדה נטע-לי בורוסקי, בת ה-4. אביה של נטע-לי, מארסלו בורוסקי, העיד היום בשלב הטיעונים לעונש וסיפר הוא ורעייתו קיוו כי הניתוח יסייע לנטע-לי בהשתלבותה בגן. "כל פעם שהתקשרנו לרופאים ושאלנו מה הסיכון, הוא אמר שהסיכון מתחת לאפס, אבל זה לא נכון", אמר האב. הוא הוסיף כי מותה של נטע-לי פגע אנושות בתפקוד המשפחה והוא אף פוטר מעבודתו לאחר שלא הצליח להתרכז.

על אופייה של ד"ר רוסו-לופו באו להעיד חברים וקולגות שסיפרו כי מדובר ברופאה מסורה ומקצועית ואמרו כי בית משמעות בית הסוהר עבורה הוא גזר דין מוות: "איני חולקת על כובד האסון של המשפחה, אך נבצר ממני להבין מה יתרום בית הסוהר לחברה, לא יהיה יעיל יותר להטיל עליה כל נתינת תרומה לחברה?", אמרה חברתה של רוסו, נעמי מנצור. עורך דינה של ד"ר רוסו, הביע בשמה חרטה על המקרה.

על ד"ר חיים סטולוביץ, מנתח העיניים שהורשע במעשה פזיזות ורשלנות, ביקשה הפרקליטות להטיל חצי שנה של עבודות שירות ופיצוי כספי. ד"ר סטולוביץ אמר בבית המשפט כי "הטרגדיה הנוראית הזו תלווה אותו כל חייו" וביקש מבית משפט שיקל בעונשו. עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב סיכם את בקשת התביעה ואמר: "ישנו פער בלתי נסבל בין האוצר שמופקד בידי הנאשמים, מתוך אמונה שיעשו את המיטב להחזיר את הפיקדון חי ובריא, לבין הזלזול וחוסר האכפתיות שמפגינים שני הנאשמים, בלא להתעלם מההבדל ביניהם. מפנה לשבועת הרופאים, שכנראה לא עמדה מנגד הנאשמים בעת הניתוח".

לפי האישום, ד"ר סווטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה, נרדמה במהלך הניתוח ולא הבחינה במוניטור שהבהב באור אדום והראה על מצוקת הילדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully