וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "יש להילחם בכל מקום באנטישמיות"

עידן דורנר

11.5.2009 / 10:59

מטוסו של האפיפיור נחת בשדה התעופה בן גוריון, שם קיבלו את פניו הנשיא פרס ורה"מ נתניהו. האפיפיור: "טראגי שהשלום לא הגיע לארץ הקודש". פרס: "הביקור -שליחות של שלום"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"יש להילחם באנטישמיות בכל מקום אשר תימצא", כך אמר היום (שני) האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בטקס קבלת הפנים שנערך בנמל התעופה בן גוריון. לדבריו, "האנטישמיות ממשיכה בחלקים נרחבים בעולם. זה בלתי מקובל לחלוטין". הוא הוסיף כי "משמעות השם ירושלים הוא עיר השלום אבל השלום באופן טראגי עדיין לא הגיע לארץ הקודש ואנחנו שואפים להגיע לשלום , אחרי כל הסבל שקרה כאן".

האפיפיור חזר בנאומו כמה וכמה פעמים על הצורך בשלום בישראל ואמר כי הוא הגיע להתפלל למען השלום. "אני בא כמו רבים לפני להתפלל עבור השלום. שלום בארץ הקודש ושלום בעולם כולו". האפיפיור אמר כי הוא "מקווה ומתפלל שייווצר אמון בין שני הצדדים בסכסוך כדי שיוכלו להגיע לשלום". הוא קרא לקהילות הנוצריות בישראל לתרום למאמצים להביא לשלום.

גם הנשיא שמעון פרס נשא דברים בטקס ואמר: "אני רואה את ביקורך בארץ הקודש כמשימה רוחנית מהמעלה הראשונה, משימה של שלום". לדבריו, "אני מעריך את פעולותיך להפחית את רמת האלימות בעולם". פרס הוסיף כי "ביקור זה הוא המשך של הדיאלוג בין היהדות לנצרות ברוח הנביאים".

פרס הוסיף כי "ישראל מגנה על חופש הדת המוחלט וחופש הפולחן בכל המקומות הקדושים". פרס התייחס גם למצב המדיני: "עשינו שלום עם מצרים וירדן ואנו נושאים ונותנים על שלום עם הפלסטינים" לדבריו, "ביקור האפיפיור הוא מביא עמו ברכה לאזור ומפיץ את בשורת השלום".

בכירים ישראלים רבים פקדו את הטקס, ביניהם שרים בכירים ויו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (קדימה). עם זאת, יו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין בחר להחרים את האירוע.

התרעות לשיבוש הביקור

בתוך כך, המשטרה פרסה ניידות ושוטרים בדרך לירושלים ובבירה עצמה. מאות צוותי תקשורת מכל רחבי העולם הגיעו לעיר לסקר את הביקור ההיסטורי. מנמל התעופה עבר האפיפיור לטקס קבלת פנים בהר הצופים, שם הוא התקבל על ידי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. לאחר מכן יערוך האפיפיור פגישה אישית עם הנשיא פרס ולאחר מכן יניח זר באוהל יזכור ביד ושם. בערב יגיע האפיפיור למלון נוטרדאם ושם ייפגש עם מנהיגי דת.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי בימים האחרונים התקבלו מספר התרעות על כוונות של ארגונים שונים לשבש את מהלכו התקין של ביקור האפיפיור. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי בכוונתה לפעול בחומרה נגד כל ניסיון של הפרת הסדר הציבורי במהלך הביקור. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, הכריז היום על מצב כוננות דרגה ג', רמת הכוננות הגבוהה ביותר, זאת כחלק מההיערכות מבצעית של מגן דוד אדום לרגל ביקור האפיפיור בישראל. משמעות ההחלטה היא שלמעלה מ-400 אמבולנסים ואלפי חובשים יעמדו במצב כוננות.

המשטרה סגרה הבוקר אולם במלון "אמבסדור" בשכונת שייח' ג'ארח במזרח ירושלים בצו חתום על ידי המשרד לביטחון פנים. הצו אוסר לקיים במקום תדרוך עיתונאים לקראת בואו של האפיפיור וכן הקמת מרכז תקשורת עבור הכתבים הזרים מטעם הרשות הפלסטינית. מהמשטרה נמסר כי סגירת האולם והחרמת מסמכים עברו ללא אירועים חריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully